به گزارش اکوایران، رضا یحیوی، مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رابطه با آخرین مهلت استفاده از کالابرگ فجرانه مرحله سوم گفته، مشمولان کالابرگ فجرانه تا «۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳» می‌توانند برای خرید به فروشگاه‌های متصل به کالابرگ مراجعه کنند و خرید خود را انجام دهند.

او در رابطه اینکه آیا در مورد ادامه این طرح تصمیم گیری شده است یا نه؟ گفت : «تصمیم گیری در مورد ادامه طرح کالابرگ فجرانه در دولت انجام می‌شود.»

مشاور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: امیدواریم همین مدل ادامه یابد. ضمنا وزارت رفاه چندین مدل حمایتی را طراحی و تا ۲۱ اردیبهشت ماه به دولت ارائه می‌کند.

یحیوی همچنین در رابطه با روش‌های احتمالی این طرح در آینده گفته، روش‌های پیشنهادی، ادامه طرح کالابرگ فعلی یا بازگشت به مدل قبلی کالابرگ بوده یا مدل جدید حمایتی است که در دولت مطرح و در مورد آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

تسویه دولت با فروشندگان متصل به طرح کالابرگ

روز گذشته نیز، علیرضا عسگریان، معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تسویه دولت با فروشندگان متصل به طرح کالابرگ طی چهار روز آینده خبر داده بود.

طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی که از 20 اسفند 1402 مرحله دوم این طرح آغاز شد؛ 11 قلم کالای اساسی شامل برنج ایرانی، حبوبات، شیر کم‌چرب، پنیر، ماست‌ کم‌چرب،‌ مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند در سبد غذایی طرح کالابرگ الکترونیک تعریف شده است.

گفتنی است که دولت از ۱۷ بهمن‌ماه 1402 به مدت سه ماه (تا ۱۸ اردیبهشت) مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک را تحت عنوان «طرح فجرانه» اجرا کرد. 

در این مرحله، «شرط ۲۰۰ هزار تومان خرید از یارانه» حذف شد، اما اعتبار تشویقی آن از ۱۲۰ هزار تومان (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲۲۰ هزار تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است که روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه، آخرین روز اعتبار طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک است، اما دولت هنوز در خصوص ادامه روند آن تصمیم خود را اعلام نکرده است.

خبر مرتبط
سومین مرحله طرح فجرانه از ۲۰ فروردین آغاز می‌شود

اکوایران: مرحله سوم طرح فجرانه از بیستم فروردین ماه آغاز می‌شود و مردم تا ۱۸ فروردین فرصت دارند که از اعتبار یارانه مضاعف ماه گذشته خود استفاده کنند.