به گزارش اکوایران، بایدن روز چهارشنبه گفت که مجوز آزادسازی 15 میلیون بشکه دیگر از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را صادر می کند تا دو میلیون بشکه در روز کاهش سهمیه اوپک پلاس را جبران کند و قیمت بنزین را در هفته های پایانی قبل از انتخابات میان دوره ای آمریکا کنترل کند. این اقدام در راستای کاهش تولید 2 میلیون بشکه ای نفت توسط اوپک پلاس صورت گرفته است. 

در نمودار روزانه قیمت نفت شاهد قدرت نمایی محدوده 95 دلاری هستیم و نفت برای روز های و ماه های اینده خود قیمت 75 دلاری را برای حمایت انتخاب کرده است و ممکن است که بار دیگر به این محدوده ها واکنش مثبت نشان دهد. 

اما با بررسی اندیکاتور RSI  برای قیمت نفت خام شاهد این موضوع نیز هستیم که این اندیکاتور خط روند نزولی خود را روبه بالا شکسته است و در اخرین برخودر با این خط روند نزولی یم پولبک به سمت اعداد بالاتر را نشانه رفته که نشان می دهد معامله گران این کالا از هیجان فروش هفته های قبلی خود در حال فاصطه گرفتن هستند.

قیمت نفت همچنان در محدوده های کانال رنج 75 دلاری تا 95 دلاری در حال معامله است و در آخرین روز کاری هفته خود نیز حوالی 85 دلار که به عنوان خط میانی این کانال نیز محسوب می شود در حال معامله است.

بورس