به گزارش اکوایران، جلیل رحیمی جهان‌آبادی با انتقاد از وضعیت کمبود گاز کشور، در توئیتر نوشت: «16 هزار مشترک گاز در تربت جام در این سرما گاز ‌ندارند و بچه و پیرزن و پیرمرد در معرض سرما قرار دارند و هرچه تلاش می‌کنیم از قول‌های وزیر نفت و مدیرعامل شرکت گاز و ستاد بحران هم خانه‌ای گرم نشده است. مردم منتظر حل بحرانند.»

نماینده مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با شبکه خبر هم گفته: «ما از ستاد بحران گلایه داریم. گاز ۱۶ هزار مشترک گاز در تربت جام قطع شده و صحبت‌هایی با مسئولان داشتیم، اما باز هم گازشان قطع است. ما در این منطقه شرایط سختی داریم و کسی پاسخگوی مردم نیست. من در گفت‌وگو با وزیر نفت شرایط را تشریح کردم.»

جهان‌آبادی همچنین به انتقاد شدید از ستاد مدیریت بحران و عدم توانایی آن در پیش‌بینی و حل بحران سرمای زمستان پرداخته و گفته «خود ستاد بحران، یک بحران است. چگونه است که سرمای زمستان را پیش‌بینی نکرده است؟ هم‌اکنون فشار گاز در تربت جام ۶۰ و ۷۰ است و تا زمانی که به ۲۰۰ نرسد، ما نمی‌توانیم گاز ۱۶ هزار مشترک را تامین کنیم.»

به گزارش شفقنا، او افزود: «در تایباد هم ما با افت فشار گاز روبه‌رو هستیم. چگونه ممکن است در مشهد که مردم آن توانایی مالی بهتری در مقایسه با شهر‌های مرزی دارند، گاز دارد، اما گاز شهر‌های محروم مرزی قطع شده است؟»

جهان‌آبادی ادامه داد: «مردم ما را در دمای منفی ۱۰ و ۱۵ درجه سانتیگراد رها کرده‌اند. من از مسئولان تقاضا دارم که به آمار‌های روی کاغذ توجه نکنند. من با وزیر خارجه درباره قطعی گاز ترکمنستان صحبت کردم. نمی‌شود که ترکمنستان در اوج سرما به یکباره گاز خود را قطع کند و به تعهدات خود پایبند نباشد.»