به گزارش اکوایران، جواد اوجی در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: یکی از بحث‌ها در این دولت، بحث دیپلماسی انرژی بود که وزارتخانه‌های نفت و خارجه در این‌باره تلاش‌های خوبی انجام دادند. در هفته گذشته شاهد بودید اصل بدهی خود را به کشور ترکمنستان برای واردات گاز پرداخت کردیم. واردات گاز، سوآپ گاز و افزایش سهم تجارت گاز در منطقه را افزایش می‌دهیم. 

وی ادامه داد: برخی می‌پرسند جمهوری اسلامی که دارنده دومین ذخایر گازی است، چرا گاز وارد می‌کند؟ روسیه هم دارنده اولین ذخایر گازی دنیا است، اما هم واردات و هم صادرات انجام می‌دهد. ما هم افزایش سهم تجارت انرژی با کشورهای همسایه را دنبال می‌کنیم.

وزیر نفت گفت: در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی اتفاقات خوبی رخ داد و برای اولین بار پالایشگاه فراسرزمینی در منطقه آمریکای لاتین و ونزوئلا رقم خورد و از این ظرفیت‌ها برای فرآورش نفت، جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر استفاده می‌کنیم.

وی همچنین به مساله کارت سوخت‌ها اشاره کرد و گفت که تنها در نیمی از موارد از کارت سوخت شخصی استفاده می‌شود . اوجی گفت: استفاده از کارت‌های شخصی سوخت ۵۰ درصد شده است. کارت جایگاه فقط برای موارد اضطراری است و کم کم همه باید از کارت شخصی استفاده کنند.