به گزارش اکوایران: در جریان بازدید از مرکز رصد و پایش برق شهر تهران، علیرضا فخاری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر تهران ظرفیت مصرف بسیار زیادی نسبت به کل کشور دارد و بیشترین مصرف در بخش اداری، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و بعد بخش خانگی است و  کم‌ترین مصرف را بخش صنعتی دارد.

استاندار تهران تغییر ساعت کار اداری را هم عامل مؤثری در مدیریت مصرف دانست و افزود: مدیریت بر مصرف از طریق پیش‌بینی‌ها و طرح‌ریزی‌های جدید باید صورت گیرد.

او به استفاده خوب از ظرفیت‌های الکترونیکی و به‌خصوص نظام ارتباطی مشخصی که می‌تواند لحظه‌به‌لحظه و نقطه‌به‌نقطه همه عوامل مصرف را مشخص کرده و اختلالاتی که ممکن است در سیستم ایجاد شود را مورد شناسایی قرار دهد اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های این امر رسیدگی به‌موقع به امر خاموشی‌ها است.

فخاری ادامه داد: بر اساس ابتکار توزیع تهران از طریق جی. آی. اس می‌توانند همه نقاط شهر تهران را در کنترل داشته باشند و به‌محض قطع برق تیم‌های عملیاتی می‌توانند به‌موقع اقدام کنند این از مزیت‌های بسیار خوبی است که در شبکه پیش‌بینی‌شده است.

استاندار تهران در خصوص تأمین برق برای حوزه‌های انتخاباتی تهران نیز گفت: همه شعب اخذ رأی تحت‌نظر، برق قرار دارند و اگر قرار بر الکترونیکی شدن انتخابات شد به‌ واسطه شرایط فراهم شده، می‌توانیم آن را اجرا کنیم.