به گزارش اکوایران، خسرو کیانی مدیرکل مدیریت ستاد بحران چهارمحال و بختیاری به «ایرنا» گفت: حدود ساعت یک بامداد چهارشنبه آتش سوزی در خط اصلی انتقال گاز در محدود دست حلوایی بروجن رخ داد که با حضور آتش نشانان و عوامل اجرایی این آتش سوزی اکنون مهار شده است.

ابعاد انفجار بزرگ بود

همچنین در این خصوص، فرماندار شهرستان بروجن نیز به «شبکه خبر» گفت: علت حادثه آتش‌سوزی در خط انتقال گاز در محدوده دشت حلوایی در دست بررسی است. به دلیل حجم بالای آتش‌سوزی، گاز منازل روستایی و شهری قطع شد و محور بروجن به مدت ۲ ساعت بسته شد، تا مسیر ایمن‌سازی شود و هم‌اکنون باتوجه به مهار آتش‌سوزی، جاده بروجن به سمت لردگان بازگشایی شده است.

انفجار خرابکاری بود

اسماعیل قزل سفلی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، نیز خبر داد که در این حادثه خسارت جانی به وجود نیامد. او همچنین عنوان کرد که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد، این حادثه خرابکاری بوده است.

گاز کدام مناطق قطع شده است

همچنین مدیر مرکز راهبری شبکه گاز نیز اظهار کرد: بخشی از روستاهای استان اصفهان که نزدیک این خط لوله گاز بودند در حال حاضر دچار افت فشار و قطعی گاز هستند و مدیریت بحران استان اصفهان در حال تامین سوخت مایع در این روستاها است. همچنین عملیات مهار آتش و ایمن‌سازی در منطقه انجام شده‌ است. انفجار در صفاشهر استان فارس هم در حال مهار شدن است.

مدیر روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان نیز اظهار داشت: با توجه به مشکل به وجود آمده در خط اصلی انتقال گاز سراسری کشور و برای پیشگیری از بروز هرگونه افت فشار در منازل، گاز ادارات استان زنجان قطع و همچنین گاز صنایع نیز به علت داشتن سوخت جایگزین، محدود شده است.

شرکت ملی گاز اعلام کرد: «خرابکاری در خطوط اصلی گاز موجب قطع گاز صنایع و ادارات سه استان شد؛  خراسان‌شمالی، لرستان و زنجان.

همچنین مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وقوع حادثه در خط لوله انتقال گاز در بروجن استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: همه تمهیدات انجام شده که گاز مشترکان خانگی در استان اصفهان قطع نشود.

محدودیت گازرسانی برای صنایع بزرگ اعمال شده است تا برای مناطق مسکونی و مشترکان خانگی مشکلی ایجاد نشود.