به گزارش اکوایران، امروز چهارشنبه 23 اسفند، جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گزارشی از وضعیت کارت سوخت‌های موجود در کشور و میزان مصرف بنزین داد. 

به گفته او میانگین مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۱۵ میلیون لیتر در روز بود که در چند روز اخیر این میانگین به ۱۱۷ میلیون لیتر در روز افزایش یافته است، البته در اسفند ماه رکورد مصرف ۱۳۱ میلیون لیتر بنزین در روز را نیز ثبت کرده‌ایم.

سالاری نسب افزود: در سال گذشته در پیک مصرف سوخت توانستیم نزدیک به ۱۴۳ میلیون لیتر بنزین در روز را توزیع کنیم؛ بنابراین باتوجه به رشد ۱۳ درصدی بنزین در سال جاری، امسال نیز هیچ مشکلی در تامین و توزیع سوخت در کشور نخواهیم داشت.

او ادامه داد: در کلان‌شهرها بنزین یورو و با کیفیت توزیع می‌شود که گوگرد آن زیر ۱۰ ppm است و بنزین سوپر جایگاه‌ها نیز به میزان مورد نیاز تامین شده است.

به نقل از ایرنا، سالاری نسب در مورد اصلاح قیمت بنزین، گفت: افزایش قیمت بنزین هیچگاه مطرح نشده است و قیمت افزایش پیدا نخواهد کرد.

او درباره گاز مایع نیز  گفت: گاز مایع با حدود قیمتی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان برای افرادی که در سامانه سدف ثبت نام کرده‌اند توزیع می‌شود و برای افرادی که متقاضی خارج از این سامانه هستند ۱۰ درصد گران‌تر از این مبلغ پرداخت می‌کنند.