به گزارش اکوایران، در حالی که بازار جهانی نفت منتظر برگزاری نشست آخر هفته اوپک پلاس و تصمیمات این کارتل در مورد میزان کاهش تولید بود، اظهارات یکی از مقامات فدرال‌رزرو جو حاکم بر این بازار را تغییر داد. حالا بازار به دقت به گزارش تورمی که امشب منتشر خواهد شد، چشم دوخته است. 

بر اساس گزارش رویترز، هر بشکه نفت برنت در معاملات آتی با افت 3 سنتی 81 دلار و 83 سنت معامله شد و قیمت  نفت وست‌تگزاس اینترمدییت هم با 10 سنت کاهش به 77 دلار و 81 سنت به ازای هر بشکه رسید. 

روز گذشته، لوری لوگان، رئیس فدرال‌رزرو دالاس اعلام کرد که همچنان نسبت به تورم احساس ترس دارد هرچند روند کلی اخیر آن نزولی بوده است. او هشدار داد که بانک‌های مرکزی باید منعطف بوده و تمامی گزینه‌ها را همچنان روی میز داشته باشند تا بتوانند بعد از انتشار آمار واکنش مناسب نشان دهند. 

لوگان اعلام کرد: « مهم این است که ما فقط یک مسیر سیاست پولی مشخص را در نظر نداشته باشیم. به نظر من هنوز خیلی زود است تا به کاهش نرخ بهره فکر کنیم.»

بازارها در انتظار انتشار آمار تورم آمریکا در ادامه روز هستند گزارشی که در آن مخارج مصرف شخصی (PCE) ماه آوریل منتشر خواهد شد. 

بازار نفت در هفته‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته است، زیرا این احتمال وجود دارد که هزینه‌های استقراض آمریکا برای مدت طولانی‌تری بالاتر بماند، که به طور بالقوه می‌تواند منابع مالی را محدود کرده و به مصرف نفت خام آسیب برساند.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در هفته منتهی به 24 می، موجودی ذخایر نفت خام آمریکا با افتی 4.2 میلیون بشکه‌ای به 454.7 میلیون بشکه رسید، این در حالی است که نظرسنجی رویترز احتمال کاهش 1.9 میلیون بشکه‌ای را می‌داد.

با این حال موجود ذخایر بنزین آمریکا بر خلاف انتظار رشد داشت و با رشدی 2 میلیون بشکه‌ای به  228.8 میلیون بشکه رسید.

در آن سوی دنیا، اوپک پلاس در تلاش است تا بر سر یک توافق پیچیده در نشست یکشنبه خود به نتیجه برسد. توافقی که به برخی از اعضای گروه اجازه خواهد داد کاهش تولیدات خود را تا سال 2025 بیشتر کنند. 

سازمان کشورهای صادرکننده نفت به رهبری عربستان سعودی در کنار متحدانش به رهبری روسیه که اوپک پلاس نامیده می‎شوند در حال حاضر روزانه 5.86 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دادند که معادل 5.7 درصد از تقاضای جهانی است.