به گزارش اکوایران؛ امروز پنجشنبه، 17 خرداد، جواد اوجی وزیر نفت در زاهدان در آیین بهره‌برداری از طرح‌های گازرسانی سیستان و بلوچستان، گفت: اکنون تولید نفت ایران 60 درصد، تولید روزانه گاز 50 میلیون مترمکعب و تولید فرآورده‌های نفتی 270 میلیون لیتر در روز افزوده شد. همچنین 11.5 میلیون متر مکعب گاز همراه نفت جمع‌آوری شده که تا دو ماه آینده 4.5 میلیون مترمکعب گاز دیگر جمع‌آوری خواهد شد.

اوجی به آماده افتتاح بودن پنج مجتمع پتروشیمی تازه در کشور اشاره کرد و افزود: در حوزه انتقال گاز در سه سال اخیر بیش از هزار و 800 کیلومتر خطوط جدید بهره‌برداری شده است و امروز شاهد افتتاح 370 کیلومتر آن هستیم.

آنطور که تسنیم گزارش داده، وزیر نفت گفت: تا پایان امسال نیز در حوزه انتقال خطوط لوله فرآورده‌های نفتی شاهد افتتاح هزار کیلومتر خط لوله خواهیم بود که 400 کیلومتر از آن تا پایان دولت سیزدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

اوجی ادامه داد: ایالات متحده در این سال‌ها بیش از 600 تحریم را ضد صنعت نفت ایران اعمال کرد اما نتوانست حتی یک روز صادرات کشور قطع کند.

او با تأکید بر گازرسانی به نیروگاه چابهار و مشکلات و سختی‌های رساندن سوخت مایع به این نیروگاه، افزود: با گازرسانی به این نیروگاه روزانه 4‌.5 میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی آزاد  و صادر خواهد شد.

وزیر نفت اعلام کرد: امروز 8 پروژه گازی به ارزش 36 هزار میلیارد تومان در استان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسمی رسید.

او گفت: ۵۰ پروژه کلان در این سه سال به ارزش ۴۷.۵ میلیارد دلار در کشور شروع شده است. از مجموع ۱۵۵ پروژه اعلام شده که در این سه سال به بهره‌برداری رسیده، بسیاری از پروژه‌ها تا ۱۵ سال بر روی زمین مانده بود. در سه سال گذشته ۵۳میلیون مترمکعب به تولید گاز خام کشور اضافه شد.