به گزارش اکوایران، قیمت‌های نفت روز جمعه با کاهش مواجه شد چراکه سرمایه‌گذاران تقاضای ضعیف سوخت آمریکا را ارزیابی کرده و در پایان سه ماهه دوم سال مقداری از سود خود را نقد کردند، درحالی که داده‌های تورم آمریکا برای ماه می احتمال شروع کاهش نرخ بهره در سال جاری از سوی فدرال رزرو را تقویت کرد.

معاملات آتی نفت برنت برای تسویه در ماه آگوست با 2 سنت کاهش به 86.41 دلار در هر بشکه رسید، درحالی که قراردادهای نقدی‌تر ماه سپتامبر به 85 دلار در هر بشکه کاهش یافت.

معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با 20 سنت کاهش به 81.54 دلار در هر بشکه رسید.

بطور کلی برای هفته گذشته نفت برنت 0.02 درصد رشد کرد، درحالی شاخص وست تگزاس افت 0.2 درصدی را به ثبت رساند. هردوی این معیارها در این ماه 6 درصد رشد را تجربه کردند.

براساس گزارش ماهانه عرضه نفت که روز جمعه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) منتشر شد، درحالی که تولید نفت آمریکا و تقاضا در ماه آوریل به قله چهارماه رسید، تقاضا برای بنزین به 8.83 میلیون بشکه در روز کاهش یافت که کمترین میزان آن از ماه فوریه است.

به گفته یک تحلیلگر بازار، گزارش ماهانه EIA نشان می‌دهد که تقاضای بنزین بسیار ضعیف بوده است و این اعداد انگیزه‌ای برای خرید بیشتر ایجاد نمی‌کنند.

تحلیلگران می گویند برخی معامله گران در پایان سه ماهه دوم سال پس از افزایش قیمت‌ها در اوایل این ماه سود کسب کردند.

کاهش شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE)، که شاخص ترجیحی فدرال رزرو برای ارزیابی تورم محسوب می‌شود، نیز امیدها برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تقویت کرد.

به گفته یک تحلیلگر ارشد سرمایه گذاری، عکس العمل در بازارهای مالی کم بود و معامله گران نفت توجه زیادی به انتشار این داده‌ها نداشتند.

تقویت انتظارات از چرخه تسهیل فدرال رزرو ریسک افزایشی را در سراسر بازارهای سهام به راه انداخته است. معامله گران اکنون روی احتمال 64 درصدی برای اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر قیمتگذاری می‌کنند، که 50 درصد نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

کاهش نرخ‌های بهره می‌تواند برای بازار نفت مفید باشد چراکه تقاضای مصرف کنندگان را افزایش می‌دهد.

به گفته یکی از تحلیلگران موسسه مالی بارکلیز، قیمت‌های نفت اخیرا با پیش بینی‌های آنها همگرا شده است، که نشان دهنده قدرت اساسی در عوامل بنیادین از طریق روشن شدن مه جنگ است.

به اعتقاد بارکلیز شاخص نفت برنت در طول ماه‌های آینده حدود 90 دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.

براساس نظرسنجی انجام شده توسط رویترز در روز جمعه، قیمت‌های نفت احتمالا در نیمه دوم 2024 تغییر چندانی نخواهد داشت، باتوجه به اینکه نگرانی‌ها پیرامون تقاضای چین و چشم انداز افزایش عرضه از سوی تولیدکنندگان مهم در مقابل ریسک‌های ژئوپلتیک قرار دارد.

براساس این نظرسنجی، انتظار می‌رود میانگین قیمت نفت برنت در سال جاری 83.93 دلار و نفت وست تگزاس به 79.72 دلار در هر بشکه برسد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز (BKR.O) اعلام کرد که تعداد دکل های نفتی فعال ایالات متحده، که نشانگر اولیه تولید آتی است، در این هفته با شش کاهش به 479 دکل رسید، که پایین‌ترین سطح از دسامبر 2021 است.