به گزارش اکوایران، تعطیلات این هفته افزایش سفرها و رفت و آمد در کشور را در پی داشت و منجر به رکوردشکنی مصرف بنزین شد. بر این اساس کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد:«روز دهم شهریور با ثبت مصرف 142 میلیون لیتر بنزین، رکورد مصرف بنزین در کشور شکسته شد. همچنین روز یکشنبه، یازدهم شهریورماه مصرف بنزین به حدود ۱۳۸ میلیون لیتر رسیده که این اوج مصرف بنزین ناشی از تعطیلات و افزایش سفرها در هفته اخیر بوده است.»

او در ادامه توضیح داد که مصرف نفت‌گاز در بخش حمل‌ونقل از ابتدای شهریور امسال تاکنون روزانه حدود 65 میلیون لیتر و بنزین حدود 132 میلیون لیتر بوده که مصرف بنزین نسبت به شهریور سال 1402 که حدود 122 میلیون لیتر بوده است 8.5 درصد افزایش یافته است.

ویس کرمی همچنین افزود:« میانگین مصرف بنزین از ابتدای سال 1403 تاکنون 123 میلیون لیتر بود که نسبت به مدت مشابه در سال 1402 که حدود 115 میلیون لیتر بوده، هفت درصد افزایش یافت.»

ویس‌کرمی در ادامه اظهاراتش افزایش تعداد خودروها، افزایش ترددها، افزایش دما و استفاده از کولر و وجود خودروهای فرسوده در کشور را از جمله دلایل افزایش مصرف بنزین در کشور نسبت به سال 1402 دانست. البته او به این نکته نیز اشاره کرد که طی این هفته اخیر حجم تردد به سمت مناطق شمالی کشور افزایش یافت و میزان تقاضای بنزین در این مناطق دو برابر شد و همین عامل موجب شد که در برخی مواقع شاهد کمبود عرضه سوخت باشیم.

افزایش مصرف 20 میلیون لیتری بنزین نسبت به تعطیلات نوروزی

همانطور که پیش از این گفته شد، در روز شنبه 142 میلیون لیتر و روز یکشنبه 138 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد. این درحالی است که حتی در تعطیلات نوروزی سال 1403 نیز میزان مصرف بنزین به این میزان نرسیده بود. 

درحالی که اوج سفرهای مردم ایران در تعطیلات نوروزی صورت می‌گیرد، اما میزان مصرف روزانه بنزین در آن دوران به طور میانگین به 120 میلیون لیتر می‌رسید. حتی یازدهم فروردین ماه امسال که مصرف بنزین به اوج خود رسیده بود، این عدد به 130 میلیون لیتر رسید.