به گزارش اکوایران، قیمت نفت روز سه‌شنبه با کاهش مواجه شد، چراکه تقاضای ضعیف چین اختلال عرضه نفت آمریکا به دنبال طوفان فرانسین در این کشور را جبران کرد و ریسک‌های مازاد عرضه همچنان بر این بازار فشار وارد می‌کند.

براساس گزارشی از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت تا ساعت 30: 15 دقیقه به وقت تهران با 79 سنت (1.1 درصد) کاهش به 71.05 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 82 سنت (1.2 درصد) کاهش به 67.89 دلار رسید.

این درحالی است که هر دوی این معیارها در روز دوشنبه حدود 1 درصد افزایش یافته بودند.

گارد ساحلی ایالات متحده عصر دوشنبه به دنبال عبور طوفان استوایی فرانسین از خلیج مکزیک دستور تعطیلی عملیات در براونزویل و سایر بنادر کوچک تگزاس را صادر کرد. مرکز ملی طوفان (NHC) آمریکا پیش بینی می‌کند که طوفان استوایی تقویت خواهد شد و در روز سه شنبه به یک گردباد تبدیل می شود.

شرکت اکسون موبیل اعلام کرد که تولید را در ساحل هوور متوقف خواهد کرد و شرکت شل نیز عملیات حفاری را در دو سکوی ساحلی خود متوقف کرده است.

با اینحال، نشانه‌هایی از ضعیف شدن تقاضای جهانی و همچنین انتظارات از مازاد عرضه بازار را سرکوب کرده است.

داده‌های چین روز دوشنبه نشان داد که تورم مصرف کننده در ماه گذشته به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته رسیده است با اینحال تقاضای داخلی هنوز ضعیف است و تورم منفی تولیدکننده نیز بدتر شده است.

و درحالی که داده‌های منتشر شده روز سه شنبه نشان داد که رشد صادرات چین به بالاترین حد خود در طول یک تا یک‌ونیم سال گذشته رسیده است، واردات آن رشد اندکی را ثبت کرد که ضعف تقاضای داخلی آن را تایید می‌کند.

به گفته تامس وارگا، تحلیلگر PVM، پیام چین ساده اما بلند است و در سراسر جهان طنین انداخته است؛ این کشور در تلاش است تا مخارج را تشویق کرده و تقاضای داخلی ضعیف خود را تقویت کند.

بازارهای نفت امروز در انتظار گزارش ماهانه بازار نفت از سوی اوپک هستند.

همچنین انتظار می‌رود اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده چشم‌انداز کوتاه‌مدت انرژی خود را منتشر کند که شامل پیش‌بینی‌هایی برای بازار جهانی و تولید نفت خام ایالات متحده خواهد بود.