به گزارش اکوایران، رئیس کل بانک مرکزی به منظور توسعه و تقویت ارتباطات و مناسبات پولی و بانکی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، در صدر هیاتی تخصصی وارد دوحه - پایتخت قطر - شد.

محمدرضا فرزین در دیدار با شیخ بندر بن محمد آل ثانی - رئیس کل بانک مرکزی قطر - بر توسعه همکاری‌ها و ارتباطات پولی و بانکی میان تهران و دوحه تاکید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی بر چشم‌انداز مثبت مناسبات اقتصادی ایران و قطر تاکید کرده و گفته با افزایش همکاری‌های پولی و بانکی میان دو کشور به همراه در دستور کار قرار دادن پیمان‌های پولی دو و چندجانبه قطعا به اهداف پیش‌بینی‌شده در مناسبات تهران دوحه خواهیم رسید.

همچنین در این دیدار رئیس‌ کل بانک مرکزی قطر با تاکید بر علاقه‌مندی این کشور برای افزایش مناسبات بانکی و پولی با ایران اظهار کرده که توسعه مناسبات بانکی با جمهوری اسلامی ایران جزو اولویت‌های اصلی این کشور است و این همکاری‌ها به نفع دو کشور خواهد بود.

شیخ بندر بن محمد آل ثانی گفته کشورش از هر ابزاری برای تعمیق و افزایش همکاری‌ها و مناسبات بانکی و پولی بین قطر و ایران استفاده خواهد کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی بانک مرکزی، افزایش تبادلات و همکاری‌های پولی و بانکی ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس در دستور کار این بانک قرار دارد.