به گزارش اکوایران، بانک مرکزی اخیرا آماری را از وضعیت تسهیلات دهی بانکی به بخش ازدواج و فرزند آوری منتشر کرده است. در شرایطی که نقدینگی بانک ها در این ماه ها همواره یکی از مهم ترین موضوعات بحث برانگیز در راستای کنترل تورم در کشور بوده اما وضعیت تسهیلات دهی در این اواخر رشد قابل ملاحظه ای پیدا کرده است. این درحالی است که بانک مرکزی با رشد نرخ سود سپرده ها و تسهیلات در کشور سعی کرد تا اقدامی ضد تورمی را آغاز کند.

حجم 32 همتی وام فرزندآوری

درآمار اخیر بانک مرکزی ، حجم تسهیلات دهی بانک ها در بخش فرزندآوری برابر با 32 همت به ثبت رسیده است. این در حالی است که پیش از این نمارگرهای این نهاد، وضعیت تسهیلات ده ماه نخست در این بخش را برابر با 16 هزار و 764 میلیارد تومان برآورد کرده بود.

بر این اساس می توان گفت به اندازه یک ماه و نیم گذشته ( از ابتدای بهمن تا نیمه اسفند امسال) حجمی در حدود رقم ثبت شده در 10 ماه نخست امسال به بخش تسهیلات بانکی افزوده و این رقم را دوبرابر کرده است. این رقم با این حال حدودا یک چهارم کل تسهیلات دهی در بخش ازدواج بوده است.

تسهیلات بانکی

حجم 121 همتی در تسهیلات ازدواج

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی، مهدی صحابی اعلام کرد مجموعا در سال جاری 121 همت تسهیلات زادواج به تقاضیان اعطا شده که رشدی 55 درصدی را نسبت به موقعیت مشابه خود در سال گذشته داشته است.

این رقم در ده ماه نخست امسال برابر با 84 هزار و 130 میلیارد تومان بوده و اکنون در مدت زمان یک ماه و نیم گذشته 43.8 درصد افزایش پیدا کرده است.

در مجموع داده های آماری نشان میدهد در بخش های ازدواج و فرزندآوری در کشور رشد مهمی در انی مدت ثبت شده که البته این رویداد باوجود رشد نرخ سود تسهیلات دهی در این مدت بوده است.