به گزارش اکوایران، سید احسان خاندوزی - وزیر امور اقتصادی و دارایی - در حکمی محمد جواد شریف‌زاده را به سمت معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد منصوب کرد. 

بر اساس اعلام روابط عمومی وزارت اقتصاد، شریف‌زاده دانش‌آموخته دکترای علوم اقتصادی گرایش اقتصاد بخش عمومی و اقتصاد پولی دانشگاه تهران است و از سوابق اجرایی او می‌توان به مشاور معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه و ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، معاون اسبق برنامه‌ریزی و توسعه اقتصادی ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، مشاور عالی مدیرعامل صندوق ضمانت سپرده‌ها زیر نظر بانک مرکزی، مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و عضو هیات نظارت هلدینگ سرمایه‌گذاری ایفیک اشاره کرد.

به گزارش اکوایران، اخیرا محمدرضا فرزین - رئیس کل بانک مرکزی - بانک‌های ناتراز را تهدید به برخورد جدی کرده و گفته بود: «اگر بانکی همواره ناترازی داشته باشد و در عین حال بخواهد به فعالیت خود ادامه دهد، به ناچار باید به سمت تعیین تکلیف و انحلال آن بانک پیش برویم.» 

در همین راستا، دولت در روزهای اخیر نشانه‌هایی بروز داده که از برنامه این دولت برای برخوردهای جدی‌تر با بانک‌ها بد و ناتراز حکایت دارد. حالا همزمان با انتصاب معاون بانکی جدید وزیر اقتصاد، برخی گمانه‌زنی‌های حکایت از این دارد که تغییر معاون بانکی و بیمه‌ای این وزارتخانه ناشی از همان سیاست‌های مورد اشاره است.

یک منبع مطلع نیز با تأیید این گمانه‌زنی‌ها به اکوایران می‌گوید که تغییر اخیر در وزارت اقتصاد احتمالا برای اجرای سیاست جمع‌آوری این قبیل بانک‌ها است.