گزارش عملکرد بانک‌ها در سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد از میان 12 بانکی که اطلاعات آنها بر روی سایت کدال منتشر شده، سه بانک با خروج سپرده و 9 بانک با ورود سپرده همراه بوده است.

از میان 29 بانک کشور تنها بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان و تجارت نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود اقدام کرده‌اند.

پر شدن حساب‌های بانک ملت

آمارهای کدال نشان می‌دهد طی سه ماهه نخست امسال بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی و سامان با ورود سپرده و افزایش مانده سپرده‌های بانکی همراه شده است.

بیشترین ورود سپرده طی دوره مورد اشاره مربوط به بانک ملت بوده، به طوری که بیش از 66 همت به مانده سپرده‌های این بانک افزوده شده است. مانده سپرده‌های بانک ملت در پایان خرداد امسال به رقم هزار و 23 همت رسیده است.

بعد از بانک ملت، بیشترین ورود سپرده در بهار امسال مربوط به بانک‌های اقتصاد نوین و پاسارگاد بوده است، مانده سپرده‌های این دو بانک طی دوره مورد اشاره بیش از 22 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

در این میان کمترین ورود سپرده به بانک دی اختصاص دارد؛ مانده سپرده‌های این بانک طی سه ماهه نخست امسال 1.7 همت افزایش داشته است.

photo_2023-07-03_13-38-00

کوچ سپرده‌ها از بانک تجارت

همچنین گزارش‌های کدال نشان می‌دهد در بهار امسال، میزان خروج سپرده از میزان ورودی سه بانک پارسیان، تجارت و خاورمیانه بیشتر بوده و از مانده سپرده‌های این بانک‌ها در مجموع 12 هزار و 820 میلیارد تومان کاسته شده است.

بر همین اساس، بیشترین خروج سپرده مربوط به بانک تجارت بوده، به طوری که بیش از 8 همت در بهار امسال از میزان مانده سپرده‌های بانک تجارت کاسته شده است. بعد از بانک تجارت، بیشترین خروج سپرده طی  سه ماهه نخست امسال مربوط به بانک‌های پارسیان و خاورمیانه است که هرکدام به ترتیب با 2.8 و 1.6 همت خروج سپرده مواجه شده‌اند.

به نظر می‌رسد در بهار امسال نقدینگی مورد نیاز متقاضیان خرید خودرو در طرح یکپارچه موجب تغییر در میزان مانده سپرده‌های بانک‌های شده است.