به گزارش اکوایران، محمدرضا فرزین، رییس کل بانک مرکزی از شروع عملیات بانکی برای استفاده از منابع ارزی منتقل شده به بانک‌های ایرانی در قطر خبر داد.

مرداد ماه امسال بود که کلیه منابع غیر قابل دسترس ایران در کره جنوبی به حساب بانک مرکزی سوئیس برای تبدیل به یورو منتقل شد؛ این منابع سپس به دو بانک ایرانی الدخان و الاهلی قطر واریز شد.

در طی این مدت ۶ بانک ایرانی (کشاورزی، سامان، پاسارگاد، گردشگری، کارآفرین و شهر) در دو بانک ایرانی الدخان و الاهلی قطر حساب باز کردند تا امکان استفاده از منابع ارزی مورد اشاره فراهم شود.

بانک مرکزی امروز اعلام کرد که در دیدار مشترک رئیس‌کل بانک مرکزی کشور و رئیس بانک مرکزی قطر، توافقات لازم در خصوص شروع عملیات بانکی به منظور استفاده از منابع ارزی منتقل شده به ۶ بانک ایرانی در قطر به عمل آمده است.

آنطور که روابط عمومی بانک مرکزی عنوان کرده، در دیدار محمدرضا فرزین رئیس‌کل بانک مرکزی کشور با شیخ بندر بن‌محمد آل ثانی رئیس‌کل بانک مرکزی قطر، همچنین راهکارهای توسعه روابط مالی و بانکی دو کشور را مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

در این نشست که معاونین و مدیران کل ارزی این دو بانک نیز حضور داشتند روسای‌کل بانک‌های مرکزی جمهوری اسلامی ایران و قطر با اشاره به ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و زمینه‌های متنوع همکاری‌های تجاری بین ایران و قطر، بر ضرورت افزایش همکاری‌های پولی، بانکی و مالی دو کشور تاکید کردند.