به گزارش اکوایران، بررسی سپرده‌های بانکی طی هفت ماهه نخست امسال نشان می‌دهد مقصد اصلی سپرده‌ها بانک پاسارگاد بوده اما موسسه اعتباری ملل بیشترین رشد سپرده‌ها را به ثبت رسانده است.

از میان بانک‌های کشور تنها 13 بانک‌های پاسارگاد، ملت، اقتصاد نوین، پست بانک ایران، صادرات، کارآفرین، سینا، دی، خاورمیانه، سامان، پارسیان، تجارت و موسسه اعتباری ملل نسبت به انتشار گزارش عملکرد ماهانه خود در سایت کدال اقدام کرده‌اند و گزارش عملکردی از دیگر بانک‌ها در دسترس نیست. یادآور می‌شود که بانک‌ قرض‌الحسنه رسالت نیز گزارش ماهانه خود را منتشر می‌کند اما به دلیل به روز نبودن داده‌ها در این گزارش مورد بررسی قرار نگرفته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، قریب به 424 همت به مانده سپرده‌ بانک‌های مورد اشاره افزوده شده است. این در حالی است که طی این بازه زمانی تنها 371 همت از این میزان به وام‌های پرداختی بانک‌ها افزوده شده است.

موسسه اعتباری ملل در صدر افزایش رشد سپرده‌ها

بررسی گزارش عملکرد بانک‌های مورد اشاره نشان می‌دهد در هفت ماهه نخست امسال بانک پاسارگاد، مقصد اصلی سپرده‌ها بوده است، به طوری که حدود 87.7 همت به مانده سپرده‌های این بانک افزوده شده و میزان آن در پایان مهر امسال به 577 همت رسیده است.

بعد از بانک پاسارگاد، بیشترین ورود سپرده طی هفت ماهه ابتدایی امسال مربوط به بانک‌های تجارت و ملت بوده، طی این دوره به مانده سپرده‌های بانک‌های تجارت بیش از 62 هزار میلیارد تومان و به ملت نیز حدود 58 همت افزوده شده است.

اما بررسی میزان رشد مانده سپرده‌ بانک‌ها در هفت ماهه نخست امسال حکایت از پیشروی موسسه اعتباری ملل نسبت به دیگر بانک‌ها دارد؛ این موسسه اعتباری بیشترین رشد را در میان بانک‌ها به ثبت رسانده که حدود 53.1 درصد است. مانده سپرده‌های موسسه اعتباری ملل در پایان مهر ماه امسال به 57.7 همت رسیده است.

بانک اقتصادنوین نیز با رشد 25.7 درصدی مانده سپرده‌ها طی دوره هفت ماهه نخست امسال در جایگاه دوم قرار دارد.

کمترین میزان رشد مانده سپرده‌های بانکی طی هفت ماهه نخست امسال نیز به بانک خاورمیانه با میزان رشد 3.1 درصدی تعلق دارد.

photo_2023-11-08_19-54-11