به گزارش اکوایران: تفاهم نامه همکاری بین بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال «مهار تورم و رشد تولید»، به منظور اجرای برنامه‌های توسعه اقتصادی و رفاه اجتماعی دولت مردمی سیزدهم امضا شد.

استاد هاشمی با اعلام این خبر اظهار کرد که این تفاهم نامه گام مهمی در جهت توسعه خدمات مالی و بیمه‌ای مشترک در کشور است. این اقدام امکان دسترسی به خدمات بیمه و قرض الحسنه برای افراد با کمترین درآمد و مناطق محروم را فراهم می‌کند و به توسعه فرهنگ بیمه نیز کمک خواهد کرد.

رییس کل بیمه مرکزی، توسعه فرهنگ قرض الحسنه در صنعت بیمه را از اهداف این تفاهم نامه خواند و اظهار کرد که این تفاهم نامه منجر به ارائه محصولات متنوع بیمه‌ای برای مردم خواهد شد. افراد می‌توانند تا سقف 20 میلیون تومان بدون پرداخت وجه بیمه، بیمه نامه خریداری کنند و نیاز به مراجعه حضوری به شعب بانک نخواهند داشت. این تفاهم نامه امکان استفاده از تسهیلات بانکی برای خرید خدمات بیمه را با کارمزد صفر درصد فراهم کرده و تمرکز بر افزایش آگاهی عمومی از مزایای بیمه نیز دارد.

او افزود که شرکت‌های بیمه همگام با این تفاهم نامه ملزم به مشارکت در این طرح شده‌اند و باید با اطلاع‌رسانی گسترده، مردم را به خرید بیمه نامه ترغیب کنند تا آنان بتوانند با استفاده از تسهیلات، بیمه‌های اجباری و اختیاری را به سبد بیمه‌ای خود اضافه کنند.

علی استاد هاشمی با اشاره به اینکه این همکاری گامی موثر در جهت ایجاد رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در حوزه بیمه و بانکداری ایران است، تأکید کرد که اجرای برنامه‌های مسئولیت اجتماعی مشترک و طراحی محصولات نوآورانه با تأکید بر فناوری از اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرعامل بانک مهر ایران نیز با بیان خرسندی از مشارکت در این طرح ملی و گسترش فرهنگ قرض الحسنه در صنعت بیمه، امیدوار به ارائه خدمات شایسته به مردم در زمینه بیمه بوده و ابراز کرد که بیمه امروزه یکی از ضروریات زندگی است.