به گزارش اکوایران، ابراهیم رئیسی در روزهای گذشته در دیدار جمعی از نمایندگان تشکل‌ها، جنبش‌ها و فعالان دانشجویی بود که موضوع معرفی ابربدهکاران بانکی و آن رفت‌وبرگشت معروف سه سال قبل در مناظرات با همتی زنده شد.

«شفاف‌سازی وضعیت شرکت‌های دولت و ابربدهکاران بانکی» یکی از  نکاتی بود که رئیس جمهور ناظر بر صحبت‌های برخی از دانشجویان و البته توضیحات وزیر اقتصاد در همان جلسه، به آنها اشاره کرد. او به کنایه به پاکت نامه‌ای اشاره کرد که همتی در مناظرات انتخاباتی به او داد.

همتی در مناظرات انتخاباتی سال ۱۴۰۰ لیست ابربدهکاران بانکی را در میانه مناظره به رییسی داد، او آن زمان رییس قوه قضائیه بود. استدلال همتی این بود که او اجازه انتشار این عناوین را ندارد اما رییس دستگاه قضا می‌تواند این کار را بکند. 

اظهارات رئیسی درباره اعلام لیست ابربدهکاران بانکی در دولت سیزدهم در صداوسیما هم منعکس شد. سیما ملی با انتشار این بخش از صحبت‌های رئیسی، فلش بکی هم به مناظرات زد و آن صحنه مشخص را پخش کرد.

واکنش همتی: انتخابات چند سال است که تمام شده است

همتی با انتشار این بخش از صحبت‌های رئیسی در جمع دانشجویان نوشت: «قصد داشتم در خصوص تأثیر سود ۳۰ درصدی بر ناترازی بانکها و روند اضافه برداشت آنها تذکراتی بدهم.

‌اما، وقتی ویدیوی سخنان آقای رئیس جمهور را امروز در فضای مجازی دیدم و اینکه بعد از گذشت سه سال از رقابت های انتخاباتی، هنوز دغدغه ایشان نامه گشوده نشده درمناظرات انتخاباتی است، از این تذکر منصرف شدم.

‌کاش یکی هم نامه سربسته ای در خصوص برخی از پرونده های نهاده‌های دامی ، چای و … می‌داد تا امکان ارائه درگوشی اطلاعات آنها هم باشد!»