به گزارش اکوایران، صبح امروز جلسه ستاد مرکزی اربعین، با حضور مسعود پزشکیان برگزارشد. رئیس جمهور با تاکید بر ایجاد شرایط مناسب برای رفاه حال زائرین اربعین از تمام وزارتخانه‌ها و مدیران درخواست کرد به تمام تعهدات خود با تمام وجود و با عشق عمل نمایند.

هیچ عذری پذیرفته نیست

او با توجه به اجرای تعهدات از سوی هر وزارتخانه، گفت: برای تمام وزارتخانه‌ها و مسئولانی که در رابطه با اربعین متعهد شدند، هیچ عذری را برای عدم اجرا نمی‌پذیریم. افرادی که داوطلب و مشتاق خدمت هستند وارد صحنه شوند و ما هم بستر را برای آن‌ها آماده می‌کنیم و باید در این مسیر از تحمیل، تحقیر کردن و غفلت اجتناب کنیم.

در جریان این جلسه بر مدیریت زمان زائران تاکید و مقرر شد شش روز برای رفت‌و‌برگشت زائران و موکب‌ها در نظر گرفته شود.

97 درصد ثبت‌نام‌ ارز اربعین غیرحضوری بود

محمدرضا فرزین طی گزارشی در نخستین جلسه ستاد اربعین با اشاره به اینکه تاکنون ۹۷ درصد ثبت‌نام‌ها برای خرید ارز اربعین بصورت غیرحضوری انجام شده گفت: به‌منظور تسریع در خدمت‌رسانی به زوار اربعین، عرضه ارز اربعین به‌صورت دینار در بیش از سه‌هزار شعبه و باجه منتخب هفت بانک عامل در مناطق شهری و روستایی کشور در دستور کار است.

لازم به ذکر است تامین منابع ارز دینار برای متقاضیان در ایام اربعین عملیاتی شده و عرضه آن از روز یکشنبه، هفتم مرداد شروع و تا پایان روز سوم شهریور ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. متقاضیان باید توجه داشته باشند که ابتدا باید در سامانه سماح ثبت نام کرده و سپس به برای دریافت ارز اقدام نمایند.

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های درمانی زائران اربعین

امروز معاون اول رئیس‌جمهور نیز تصویب‌نامه هیئت وزیران در خصوص تأمین هزینه‌های درمانی زائران اربعین حسینی (ع) تا ۴۰۰ میلیارد تومان را ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه «مبلغ ۴ هزار میلیارد ریال به صورت هزینه‌ای از محل بند م ماده ۲۸ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۱۳۹۳ به منظور پیشگیری از حوادث غیرمترقبه در ارتباط با زائران اربعین حسینی و بیماری‌های واگیردار و گرمازدگی در مبادی مرزی و طول مسیر زوار در اختیار وزارت کشور قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه‌وبودجه کشور، برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه شود.»

c71a0836-7260-4abe-90dc-68e452f32440