روز یکشنبه شاخص کل بورس تهران برای پنجمین روز متوالی ریزش کرد و به سطحی رسید که در ابتدای سال در آن قرار داشت. به عبارت دیگر بازدهی بورس در سال 1401 به صفر رسید. در چنین شرایطی امروز مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، گفت «دولت تنها عامل اثرگذار بر بازار نیست»، وی همچنین بی‌اعتمادی به بازار سهام را رد نکرد و گفت « موضوع بی‌اعتمادی مسئله‌ای است که اکنون بازار از آن رنج می‌برد، این معضل از دولت قبل در بازار وجود داشت و کماکان ادامه دارد.» 

این در حالی است که عواملی چون محدودیت تأمین برق صنایع در تابستان، وصع عوارض صادرات و بالا رفتن نرخ بهره از اصلی‌ترین علل ریزش بازار و بی‌اعتمادی سهامداران و معامله‌گران به بازار است. به علاوه همه این عوامل ریشه در تصمیمات دولت دارند. 

بازار سهام در موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری قرار دارد!

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست صبح یکشنبه گفت: امیدواریم به‌ مرور حجم و ارزش معاملات با افزایش همراه شود و اعتماد از دست‌رفته دوباره به بازار سرمایه بازگردد.

وی ادامه داد: اکنون شرایط شرکت‌ها به‌گونه‌ای است که ریسک زیادی تهدیدکننده شرایط آنها نیست، همچنین سهام این شرکت‌ها به دلیل اینکه در موقعیت خوبی قرار دارند برای سرمایه‌گذاری جذاب‌اند. عشقی اظهار کرد: بار دیگر اعتماد از دست رفته به بورس باز می‌گردد و بازار سهام می‌تواند به جایگاه اصلی خود دست ‌یابد.


ریزش قیمت‌ها همزمان با رکود معاملات بورس