شاخص بورس تهران آخرین روز کاری هفته گذشته را با منفی سپری کرد تا با افت 4 هزار و 47 واحدی هر آنچه در روز سه شنبه رشته بود را پنبه کند و بازدهی خاصی جز منفی شدن را برای هفته قبل ثبت نکند. شاخص هم وزن هم چشمش به شاخص کل افتاده و با کمی منفی شدن در حد 396 واحدی خواست احترام شاخص کل را حفظ کند و پیش بزرگان پا دراز نکرده باشد.

فارس همچنان تأثیرگذار منفی بازار در این چند روزه بوده است و کگل و بانک پاسارگارد هم به کمکش آمد تا در مسیر منفی کردن بازار تنها نماند. نمادهای مبین و خودرو و نماد وغدیر تمام تلاش خود را کردند تا شاخص را مثبت کنند و تأثیر سبزی روی شاخص بگذارند.

نقشه گروه بانکی همچنان سرخ است و تنها تک نماد بانک رسالت را می‌توان مثبت این گروه دانست. در فلزات اساسی نماد وسدید و فتوسا خوش درخشیدن و مثبت شدند . گروه محصولات شیمیایی همچنان در صفر تابلویی و گاهی هم زیر صفر معامله شدند تا فرآورده‌های نفتی هم با ارزش کم در معاملات منفی باشند.

در گزارش‌های پیشین گفته شد که تعدادی از افراد معتقد هستند که بازار تا آبان ماه همین طور یک خط در میان مثبت و منفی است و در همین حوالی خواهد ماند و عده‌ای هم به واسطه رشد قیمت دلار و سکه در بازار آزاد رشد خوبی را برای شاخص آن هم بعد از تعطیلات می‌دانستند. 

پیش بینی بورس

تکنیکالیست‌ها هم اهدافی را روی چارت‌هایشان مشخص کرده‌اند و این محدوده‌ها را برای برگشت قیمت مناسب می‌دانند . اما از لحاظ زمانی ممکن است واکنش به این محدوده‌ها کمی زمان بر باشد اما هر چه هست این است که بازار بخواهد مسیر صعودی را انتخاب کند با رشد شارپی همراه خواهد بود.

هنوز ابهامات در مورد بازار بورس تهران زیاد است و دل خوری‌ها و بی اعتمادی‌ها به بازار بیشتر از قبل است. شاخص هم وزن هم که چند مدتی بود روند صعودی به خود گرفته بود حالا در محدوده های میانگین قیمتی 55 روزه خود نوسان می‌کند و گاهی با ایجاد ترس فاز نزولی به خود می‌گیرد و گاهی شوق پرواز برای اهداف بالاتر دارد.

اما دلار همچنان بالاتر از 31 هزار تومان گزارش می شود و دلار نیمایی هم خود را روی عدد 27 هزار تومان ثبیت کرده است. 

نرخ سکه هم در اخرین روز کاری بورس یعنی چهارشنبه هفته پیش روی عدد 14 میلیون و 500 هزار تومان چوب می‌خورد و حال قیمت‌ها در بازارهای جهانی نسبت به هفته قبل خود بهتر بود.

باید دید این هفته و انتهای نیمه اول سال 1401 شاخص روی چه عددی قرار می‌گیرد و برای نیمه دوم چه برنامه هایی دارد. تا اینجا که شاخص کل برای شش ماه بازدهی خوبی را بجای نگذاشته است. 

پیش بینی بورس