به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه یازدهم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل 3 هزار و 311 واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و 318 هزار و 713 واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس با ریزش 998 واحدی در سطح 381 هزار و 113 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) 58 واحد پائین آمد و در سطح 18 هزار و 65 واحد قرار گرفت.  

خروج سرمایه از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای سومین روز متوالی منفی شد و 344 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز دوشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام تفارس (شرکت تأمین سرمایه خلیج فارس) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 10 میلیارد تومان بود. پس از تفارس، نمادهای خودرو (شرکت ایران خودرو) و شتران (شرکت پالایش نفت تهران) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران

امروز نمادهای «میدکو»، «بفجر» و «کچاد» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل نمادهای «وغدیر»، «شپنا» و «ذوب» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «آریا» و «فغدیر» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «شراز» و «بهپاک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس دانا صدرنشین است و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات بازار 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 139 هزار و 857 میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 136 هزار و 465 میلیارد تومان بود که 98 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 18 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم هزار و 876 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در دو ماه اخیر است. 

صف‌های بازار سهام

در معاملات دوشنبه 37 نماد صف خرید داشتند و 101 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 26 درصدی به 107 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 20 درصد افزایش یافت و 363 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار 120 میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 21 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) با صف‌ خرید 7 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از گدنا، نمادهای وتعاون (شرکت بیمه تعاون) و وگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد بفجر تعلق داشت که ارزش آن 77 میلیارد تومان بود. پس از بفجر، نمادهای فمراد، حپترو، گکوثر و میدکو بیشترین صف فروش داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس