به گزارش اکوایران؛ با اتمام شهریور ماه شرکت های فعال در بازار سرمایه درحال انتشار گزارش عملکرد شهریور ماه خود در سامانه کدال هستند. در روز های اخیر به بررسی تعدادی از آنها پرداختیم و در این گزارش نماد های که به تازگی گزارش شهریور ماه را منتشر کرده اند بررسی می کنیم.

سیمان شمال با نماد سشمال در شهریور ماه فروش 63 میلیارد تومانی داشت که فروش شش ماه امسال این مجموعه را به 373.5 میلیارد تومان رساند و فروش شهریور ماه امسال را 77 درصد بالاتر از شهریور سال قبل سشمال قرار داد.

شرکت همکاران سیستم نیز که با نماد سیستم در بازار سرمایه شناخته می شود در شهریور ماه امسال 69.7 میلیارد تومان درآمد به دست آورده که درآمد شش ماهه امسال را برای این شرکت به 293 میلیارد تومان رسانده است. نماد دیگری که شباهت زیادی به همکاران سیستم دارد نماد های وب است که در شهریور ماه 256 میلیارد تومان درآمد به دست آورده و درآمد بهار و تابستان داده گستر عصر نوین را به هزار و 915 میلیارد تومان رسانده است. نماد آسیاتک نیز در شهریور ماه عملکرد متعادلی داشته و درآمد شناسایی شده طی شهریور ماه برای این شرکت 115 میلیارد تومان است. این شرکت در 5 ماه ابتدایی سال توانسته بود 497 میلیارد تومان درآمد کسب کند.

پتروشیمی شازند با نماد شاراک در شهریور ماه هزار و 849 میلیارد تومان درامد داشت و درآمد شش ماهه سال خود را به 11 هزار و 917 میلیارد تومان رسانده است. پتروشمی پارس نیز از صنعت محصولات شیمیایی در شهریور ماه فروش 3 هزار و 290 میارد تومانی داشت و توانست درآمد دو فصل ابتدای سال خود را 31 هزار و 180 میلیارد تومان برساند. شرکت پدیده شیمی قرن با نماد قرن نیز از صنعت محصولات شیمیایی توانست در شهریور ماه 343 میلیارد تومان فروش داشته باشد و فروش شش ماهه امسال خود را به هزار و 556 میلیارد تومان رساند.

نماد غبهنوش از صنعت محصولات غذایی در شهریور ماه با فروش 296 میلیارد تومانی عملکرد مناسبی داشت و فروش شش ماهه خود را به هزار و 564 میلیارد تومان رساند.

شرکت صنعتی و معدنی چادرملو که با نماد چکاد در بازار سرمایه فعال است. این شرکت در شهریور ماه 3 هزار و 143 میلیارد تومان درآمد داشته است، همچنین درآمد 5 ماهه ابتدایی امسال برای چکاد بیش از 17 هزار و 517 میلیارد تومان است.

از صنعت فلزات اساسی نیز شرکت آلومراد با 45 میلیارد تومان فروش شهریور خوبی داشت و فروش شش ماهه امسال خود را با رشد 736 درصدی به نسبت شش ماهه سال گذشته به 160میلیارد تومان رساند. ذوب آهن اصفهان نیز با فروش 4 هزار و 934 میلیارد تومانی در شهریور ماه موفق شد تا فروش شش ماهه خود را به 21 هزار و 580 میلیارد تومان برساند.

شرکت نفت بهران از صنعت فرآورده های نفتی با نماد شبهرن در شهریور ماه هزار و 557 میلیارد تومان درآمد داشت که درآمد نیمه امسال را برای این شرکت به 8 هزار و 113 میلیارد تومان رسانده است.

شرکت بیمه ملت از صنعت بیمه و سرمایه گذاری با نماد ملت در شهریور ماه 244 میلیارد تومان حق بیمه دریافت کرده و 185 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است. در مجموع شش ماهه امسال نیز هزار و 189 میلیارد تومان حق بیمه دریافتی این شرکت بوده و 850 میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده است.