به گزارش اکوایران شرکت ملی مس در سومین هفته از مهر ماه به روال معمول خود 4 هزار تن کاتد مس در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه کرد؛ صنایع تکمیلی برای کسب سهم از این عرضه تقاضایی برابر 5 هزار و 160 تن را در این بازار به ثبت رساندند.

در حالی رینگ صنعتی مس در بازار فیزیکی بورس کالای ایران با برتری محسوس تقاضا نسبت به عرضه روبرو است که واهمه از بروز رکود اقتصادی در پی رشد متوالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و اصرار دولت چین بر اجرای سیاست کرونا صفر باعث شده تا تقاضای جهانی برای فلز سرخ کاهش یابد. در این شرایط بازار داخلی کاتد مس با سیگنال مثبت ارزی همچنان پررونق است.

میزان تقاضای صنایع تکمیلی فعال در کشور کمتر از عرضه هفتگی 4 هزار تن کاتد مس است و این موضوع باعث شده تا به شکل معمول تقاضایی به مراتب کمتر برای کاتد مس در بازار فیزیکی بورس کالای ایران به ثبت برسد، اما در شرایط کنونی سیگنال ارزی باعث شده تا تقاضا نسبت به عرضه افزایش یابد به‌نحوی که برای 4 هزار تن کاتد مس عرضه شده در بازار فیزیکی بورس کالای ایران تقاضایی برابر 5 هزار و 160 تن به ثبت رسید. برتری تقاضا نسبت به عرضه باعث شد تا میانگین نرخ فروش کاتد مس از رینگ صنعتی بورس کالا 14.5 درصد نسبت به قیمت پایه رشد کند و از 205 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم به 235 هزار تومان به ازای هر کیلوگرم برسد.