به گزارش اکوایران؛ معاملات مهر ماه به نسبت معاملات ماه های گذشته از ضعف های بیشتری رنج می برد. در این ماه ارزش معاملات خرید به کف رسیده بود و در اغلب روز های این ماه بازار سرمایه با خروج پول حقیقی مواجه بود. رکود معاملات در مهرماه به عمیق ترین حالت در بین روز های طی شده از ابتدای سال 1400 رسید و در روز 27 مهر ماه با هزار و 554 میلیارد تومان ارزش معاملات خرید کمترین میزان را در 18 ماه اخیر داشته ایم.

میانگین ارزش معاملات خرد مهر ماه 2 هزار و 114 میلیارد تومان بود که به نسبت ماه های گذشته کاهش داشته است. رکود معاملات در این روز ها از مشکلات زیادی نشأت گرفته که تمامی آن ها در صفت زیان رساندن به سهامداران اشتراک دارند. از یک سمت بازار به وسیله بازدهی کم و زیانی که در ماه های اخیر داشته سهامداران را ناراضی کرده و از طرف دیگر قطعی اینترنت در مهر ماه باعث دو چندانی نارضایتی فعالان بازار شده و آن ها را از معامله کردن صرف نظر می کنند.

ارزش معاملات خرد مهر07.30

خالص جریان پول حقیقی نیز در 17 روز از 18 روز معاملاتی مهر ماه منفی بود که نشان از خروج بالای پول حقیقی در این ماه دارد. به طور متوسط در هر روز از مهر ماه 257.4 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج می شد و خالص این جریان در مجموع 18 روز معاملاتی مهر ماه به 4 هزار و 633 میلیارد تومان رسید. بیشترین میزان خروج پول حقیقی روزانه در این ماه متعلق به روز 17 مهر ماه با 624 میلیارد تومان خروج پول حقیقی در یک روز بود و پس از آن روز 2 مهر ماه 630 میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشته ایم.

پول حقیقی مهر07.30