به گزارش اکوایران ، در معاملات روز سه‌شنبه 10 آبان ماه، شاخص کل بورس پایتخت از ابتدا روند صعودی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل در سطح یک میلیون و 280 هزار و 461 واحد قرار گرفت که نسبت به روز دوشنبه 10 هزار و 628 واحد ریزش کرد. 

شاخص هم‌وزن نیز امروز با رشد 4 هزار و 243 واحدی نسبت به روز کاری گذشته در رقم 365 هزار و 60 واحد ایستاد. 

همچنین شاخص کل فرابورس  با 51 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 384 واحد رسید. 

بورس

عرضه و تقاضا در معاملات سه‌شنبه

در معاملات سه‌شنبه 81 نماد صف خرید داشتند و 53 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 23 درصدی به 138 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 13 درصد کاهش یافت و 109 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار یک میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم 70 میلیارد تومان ایستاد. 

در پایان معاملات نماد وبانک (شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی) با صف‌ خرید 13 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وبانک، نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد) و غدشت (شرکت دشت مرغاب) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در پایان معاملات امروز تنها صف فروش بازار به نماد بالبر تعلق داشت که ارزش آن یک میلیارد تومان بود.

نمادهای سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 528 نماد رشد قیمت داشتند و 144 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 79 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 21 درصد بازار افت قیمت داشتند.  

تداوم خروج سرمایه

در مجموع معاملات سه‌شنبه، ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای بیست و سومین روز متوالی منفی شد و 191 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز گذشته رشد 282 درصدی داشته است. 

 بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 35 میلیارد تومان بود. پس از شپنا ، نمادهای شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) و بپاس (شرکت بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

لیدرهای بازار

امروز نمادهای «فارس»، «فولاد» و «وامید» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «غکورش»، «ومعادن» و «لوتوس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «شگویا»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «شکام» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شستا صدرنشین است و شبندر و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و گدنا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 943 میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 390 میلیارد تومان بود که 23 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.  

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 8 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 2 هزار و 681 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد شبندر (شرکت پالایش نفت بندرعباس) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 99 میلیارد تومان بود. 

پس از شبندر، نماد شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و کشرق رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن دانا و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام شستا با تعداد 661 میلیون و 719 هزار و 623 سهم در صدر قرار گرفته است. دانا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد دی تعلق داشت. نمادهای خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بورس