به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 18 آبان- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 17 هزار و 987 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 407 هزار و 740 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 100 واحد بالا آمد و در رقم 396 هزار و 210 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 117 واحد رشد کرد و به رقم 18 هزار و 348 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 309 نماد رشد قیمت و 366 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 46 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 54 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌ واسپاری ملت (ولملت)، شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی (وصندوق) و شرکت کمباین سازی ایران (تکمبا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس)، لسرما (شرکت سرما آفرین) و فسازان (شرکت غلتک سازان سپاهان) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق)، شرکت مهندسی ساختمان تأسیسات راه آهن (بالاس) و شرکت بیمه تعاون (وتعاون) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه 66 نماد صف خرید داشتند و 42 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 71 درصدی به 236 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 36 درصد افزایش یافت و 57 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 78 میلیارد تومان ایستاد. 

11

در پایان معاملات نماد غبشهر (شرکت صنعتی بهشهر) با صف‌ خرید 33 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از غبشهر، نمادهای گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و غگلستا (شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

12

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در 9 روز گذشته شاخص کل رشد داشته است. در هفته اخیر شاخص کل بیش از 166 هزار واحد بالا آمده است.

نمادهای کچاد، تاپیکو، شتران، پارسان، وغدیر، وصندوق، فملی، شبندر، شپنا، مبین، خودرو، فولاد، فارس، فخوز و شستا بزرگان بازار در روز سه‌شنبه بودند که بیشترین تأثیر را در صعود شاخص داشتند.

با این حال دیروز بازار به تعادل نسبی رسید و باز هم شاهد خروج پول حقیقی بود. خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار 408 میلیارد تومان بود. نمادهای حکشتی، فولاد، وبملت، خزامیا، شستا، زپارس، وتجارت، خودرو، دی، وبصادر، پارسان، تاصیکو، کزغال و نوری بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بنابراین بسیاری از بزرگان بازار با خروج پول حقیقی مواجه بودند که سیگنال نگران کننده‌ای برای معامله‌گران است. از سوی دیگر بخشی از معامله‌گران همواره در روز چهارشنبه در سمت عرضه بازار قرار می‌گیرند و انتظار می‌رود فروش‌ها افزایش بیابد. در چنین شرایطی این احتمال وجود دارد که قیمت‌های بازار در آخرین روز معاملاتی هفته تعدیل شوند.  

13