به گزارش اکوایران نتایج انتخاب میان دوره مجلس نمایندگان و مجلس سنا پس از تصمیمات فدرال رزرو تبدیل به سیگنال جهت‌دهنده به بازارهای مالی آمریکا شده است. به گزارش رویترز از لحاظ تاریخی، بازار سهام آمریکا در دورانی که قدرت میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها تقسیم می‌شود کارایی بازده بهتری برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته است. موسسه RBC Capital Markets داده‌های بازار سرمایه آمریکا از سال 1932 را تجزیه و تحلیل کرده و این داده‌ها بیانگر آن است که میانگین بازده سالانه S&P500 در دورانی که ریاست جمهوری در دست دموکرات‌ها و کنگره در اختیار جمهوری‌خواهان است، به 14 درصد و میانگین بازده سالانه این شاخص اصلای بازار سرمایه در دورانی که قدرت در مجلاس و ریاست جمهوری تنها در دست یک حزب بوده است به 10 درصد کاهش داشته است.

هفته گذشته انتخابات میان دوره مجلس نمایندگان و مجلس سنا در آمریکا برگزار شد؛ پیش از آغاز این انتخابات گمانه‌زنی‌های گسترده‌ای برای پیروزی حزب جمهوری‌خواه در هر دو مجلس وجود داشت. اما نتایج انتخاب مجلس سنا از پیروزی دموکرات‌ها خبر داد. الابته هنوز نتیجه مجلس نمایندگان مشخص نشده و شمارش آرا ادامه دارد.

تا روز یکشنبه سیزدهم نوامبر، جمهوری‌خواهان 211 کرسی و دموکرات‌ها 205 کرسی مجلس نمایندگان را به دست آوردند. حد نصاب پیروزی در این مجلس برابر 218 کرسی است.