شاخص بورس تهران در طی معاملات روز جاری به زحمت توانست با رشد 2 هزار و 281 واحد خود را به محدوده یک میلیون و 410 هزار واحدی برساند، محدوده‌ای که برای شاخص از درجه و اهمتی بالایی برخوردار است. 

عبور از این مقاومت می‌توانست شاخص را به اعداد و ارقام بالاتری سوق دهد. همچنین پائین آمدن از این سطح کار را برای صعود سخت‌تر می‌کند و انتظار برای افت را بیشتر می‌کند. اما شاخص امروز تصمیم گرفته بود در همین محدوده بماند تا نشان دهد اهالی بازار در یک بلاتکلیفی خاصی به سر می‌برند. 

از منظر تکنیکالی این انتظار برای شاخص وجود داشت که امروز را نیز همچون دو روز گذشته منفی سر کند اما شاخص با وجود اینکه رویه مثبتی داشت اما نتوانست از پس مقاومت‌ها و سقف‌های قیمتی خود بربیاید و بالاتر برود.

21

با صعود اندک شاخص‌ها و ارزش پائین معاملات می‌توان گفت تمامی مفروضات مطرح شده در روز های پیشین برای شاخص بورس کماکان معتبر است. فردا به عنوان آخرین روز کاری هفته و با نزدیک شدن به خبرهای بودجه‌ای خیلی از معامله‌گران ریسک گریز بازار تصمیم به سیو سود (ذخیره) می‌گیرند و تمایلی به خرید و فروش سهام ندارند تا در هفته آینده مسیر شاخص بورس تهران روشن‌تر شود.

در پایان معاملات امروز و با احتساب روزهای قبل تعداد افرادی که نماد سهام‌یار را خریداری کرده‌اند به بیش از 170 هزار نفر رسیده‌ که یک مسیر صعودی از ابتدای شروع این معاملات را به خود گرفته است که نشان از نگرانی افراد برای آینده بازار سرمایه است.

 هرچند که رئیس سازمان بورس در آخرین صحبت‌های خود اعلام کرده که بازار سرمایه تا سال آینده صعودی است اما همچنان نگرانی‌ها و ابهامات روی این بازار سایه انداخته است.

برای معاملات فردا باید دید که آیا بازار از میانگین 200 روزه خود دل می‌کند، یا همچنان در این محدوده روزهای آینده را سپری می‌کند؟

22