سنگ‌آهن تا روز پایانی هفته منتهی به روز جمعه 18 نوامبر تا مرز 100 دلاری شدن صعود کرد، خوش‌بینی به ببهبود روند ساخت مسکن در چین محرک بهای سنگ‌آهن ظرف 2 هفته اخیر بوده است و به این ترتیب این محصول ظرف این بازه زمانی از کف کانال قیمتی 80 دلاری فاصله گرفته است.

پلتس بهای سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را در روز جمعه 18 نوامبر 99 دلار و 10 سنت ارزیابی کرد که این نرخ نسبت به بهای فروش آن در روز پایانی هفته قبل رشدی 6.8 دلاری داشت. اخباری مبنی بر تشویق دولت چین به شروع مجدد تولید در فولادهای فولادی مستقر در جنوب این کشور منتشر شده و این موضوع نیز از رشد نرخ در این بازار حمایت کرده است.

زغال استرالیا بدون مشتری ماند

روند کاهش بهای زغال‌سنگ متالورژیک آسیا فوب استرالیا در روز پایانی هفته نیز با شدت بیشتری ادامه یافت به نحوی که پلتس پریمیوم شاخص زغال متالورژیک خود را با کاهش روزانه 10 دلاری برابر 260 دلار و 25 سنت ارزیابی کرد. به این ترتیب این محصول ظرف یک هفته کاهشی 40 دلاری را به ثبت رساند. رفع محدودیت در عرضه همزمان با عقبگرد تقاضا مهم‌ترین دلیل سقوط 15 درصدی بهای این محصول ظرف یک هفته اخیر بود.

روند کاهش نرخ در بازار زغال متالورژیک فوب استرالیا به بازار این محصول تحویل بنادر چین نرسید. احتمال افزایش تقاضا برای این محصول از سوی فولادسازان چینی با توجه به عزم جدید دولت این کشور برای حمایت از بخش املاک باعث شده تا این محصول از روند کاهش نرخ در مبدا سیگنال نگیرد و ظرف یک هفته اخیر بدون تغییر نرخ در محدود 298 دلار به ازای هر تن معامله شود. البته شنیده‌ها از افزایش سریع تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین حکایت دارد، استمرار این رویه اگر به شدت گرفتن مجدد قرنطینه در چین بینجامد، احتمال سرایت روند کاهش نرخ زغال به بازار چین نیز وجود دارد.