به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه بازار سبزپوش شد. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه یکم آذر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل رشد 4 هزار و 431 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن هزار و 685 واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز 41 واحد بالا آمد. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 337 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 325 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 51 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 49 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

دیروز در بورس شرکت‌ سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک)، شرکت‌ سیمان شرق (سشرق) و شرکت سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت رایان هم افزا (رافزا)، شرکت‌ شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کساپا (شرکت سایپا شیشه)، تنوین (شرکت تأمین سرمایه نوین) و سقاین (شرکت سیمان قائن) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب)، شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه 74 نماد صف خرید داشتند و 36 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با کاهش 16 درصدی به 178 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 12 درصد کاهش یافت و 213 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات دیروز ارزش صف‌های خرید در رقم 90 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد وبانک (شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی) با صف‌ خرید 11 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وبانک، نمادهای مادیرا (شرکت صنایع مادیران) و دلقما (شرکت دارویی لقمان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز دوشنبه بازار برای دومین روز متوالی سبز شد اما شاخص تنها 4 هزار واحد بالا آمد. ارزش معاملات خرد نیز افزایش یافت و با رشد 3.5 درصدی به رقم 3 هزار و 660 میلیارد تومان رسید. 

خروج پول حقیقی نیز پس از یک روز وقفه ادامه یافت و شاهد خروج 149 میلیارد تومان سرمایه حقیقی از بازار بودیم. 

دیروز بیشترین خروج پول حقیقی به خودرو، حکشتی، شبندر، بپاس، خگستر، وبملت، فولاد، شتران، خساپا، شستا و فملی تعلق داشت.

خودرو بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشت و پس از خودرو، نمادهای ومعادن، شستا، وبانک، شپنا، شپدیس، خساپا، فارس، خبهمن و کگل بزرگان سبزپوشی بودند که شاخص را بالا کشیدند.

بدین ترتیب شاخص کل دیروز به لطف رشد نمادهای خودرویی و بزرگان گروه «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» مانند وبانک و شستا رشد کرد تا آبان ماه را بالاتر از سطح مقاومت مهم یک میلیون و 400 هزار واحد به پایان ببرد. هرچند در دو روز اخیر شاخص رشد کرده اما نرخ رشد شاخص کم بوده و نمی‌توان گفت از سطح مقاومت گذر کرده است.

در چنین شرایطی برخی از سهامداران برای پیش بینی روند بلندمدت بازار در انتظار تصویب قانون بودجه هستند، برخی نیز به نوسان گیری مشغول هستند و با سودهای میان مدت از بازار خارج می‌شوند و با اخبار مثبت به بازار وارد می‌شوند. این گروه به سودهای مقطعی قانع هستند و نگاه بلندمدت به بازار ندارند. 

پیش بینی بورس