به گزارش اکوایران، داده‌های تورمی آمریکا ظرف روز سه‌شنبه 13 دسامبر بهتر از انتظار و با رشد سالانه 7.1 درصدی اعلام شد که این رقم کمترین میزان رشد تورم در آمریکا پس از دسامبر سال گذشته بود. کاهش رشد تورم در آمریکا با ایجاد امیدواری نسبت به افت سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو زمینه سقوط شاخص دلار آمریکا به کانال 103 واحدی را فراهم کرد و سیگنالی افزایشی برای بازارهای مالی و کالایی به ارمغان آورد.  

اگرچه انتشار داده تورمی آمریکا بهتر از انتظار سیگنالی مثبت برای بازارها به همراه داشت و توانست به سبزپوشی وال‌استریت ظرف ساعات پایانی روز سه‌شنبه 13 دسامبر نیز منجر شود، اما میزان نوسان ارزش این بازار  ظرف روز سه‌شنبه و ساعات ابتدایی بازگشای بازار در روز چهارشنبه  محدود بود. فعالان این بازار  ترجیح می‌دهند تا مشخص شدن نتیجه جلسه فدرال رزرو در خصوص میزان رشد نرخ بهره برای ماه دسامبر از حرکت هیجانی در بازار خودداری کنند.

فدرال رزرو ظرف سال جاری میلادی برای مهار تورم طی 6 مرحله نسبت به رشد نرخ بههر اقدام کرد، مرحله اول نرخ بهره 25 واحد، مرحله بعد 50 واحد و در ادامه 4 مرحله به میزان 75 واحد بر نرخ بهره افزوده شد. جلسه فعلی فدرال رزرو آخرین دور راند افزایش نرخ بهره برای سال جاری میلادی است. اگرچه سیاست فدرال رزرو برای مهار تورم با رشد نرخ بهره در حال نتیجه دادن است، اما واهمه از بروز رکود اقتصادی باعث می‌شود تا این مرتبه فدرال رزرو از میزان رشد مدنظر در نرخ بهره بکاهد. فعالان بازارهای مالی و کالایی دنیا به رشد حداکثر 50 واحدی نرخ بهره در سال جاری امیدوارند، تحقق این پیش‌بینی سیگنالی موثر در افزایش ورود  نقدینگی به بازارهای مالی و در ادامه سبزپوشی وال‌استریت خواهد بود.


بیشتر بخوانید؛ 

نفت در انتظار تصمیم فدرال رزرو