به گزارش اکوایران، در خصوص افشای اطلاعات با اهمیت، نماد ثغرب تغییر سود عملیاتی را مربوط به فروش قطعه زمین فرهنگی آسمان تبریز و فروش واحدهای ساختمانی و کاهش هزینه‌های اداری و عمومی نسبت به سال قبل دانست. نماد قاروم نیز دلیل افزایش بیش از 30 درصد سود عملیاتی را تغییر حجم فروش از نظر مقداری و ریالی و افزایش 10 درصد سود ناخالص به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه منجمله چغندر اعلام کرده است. 

اما سازمان بورس در خصوص صورت‌های مالی نماد جوین توضیحات تکمیلی را درخواست کرد.

خساپا هم عنوان کرد پیرو آگهی مزایده فروش شرکت تاپکو و ارسال مدارک شرکت در مزایده شرکت سایپا به عنوان برنده مزایده خرید سهام تاپکو معرفی شد.

همچنین نماد خبهمن از اخذ رتبه بندی اعتباری بلندمدت:  َA(درجه سرمایه گذاری) و رتبه اعتباری کوتاه مدت: A1 جهت شرکت بهمن موتور از شرکت رتبه بندی اعتباری پایا خبر داد.

شرکت آسان پرداخت نیز اعلام کرد بخش عمده تغییر رخ داده در صورت‌های مالی مرتبط با شناسایی هزینه مالیات‌های قطع شده سال‌های گذشته بوده که به پیشنهاد حسابرس اعمال شده و به دلیل پایین‌تر بودن از سطح اهمیت شرکت به سود و زیان شرکت منظور شده است.

شرکت  ملی صنایع مس ایران هم اعلام نمود با گسترش عملیات حفاری در معادن و کانسارهای شرکت، از ابتدای سال 1401 تا کنون با در نظر گرفتن آستانه عیاری 0.15 درصد مس، منابع زمین‌شناسی از 17 میلیارد تن به بیش از 19 میلیارد تن افزایش یافته است که بخش اعظم این افزایش مربوط به معادن سونگون، کانسار B سرچشمه (سریدون) (واقع در پروانه بهره‌برداری سرچشمه) و غرب دور میدوک (واقع در پروانه بهره‌برداری معدن میدوک) می‌باشد. برنامه اکتشافات تکمیلی این معادن با طراحی بیش از 150 هزار متر گمانه اکتشافی برای فاز فعلی، در سال جاری و سال آینده ادامه خواهد داشت.

اما شرکت بیمه سرمد از خرید ساختمان توسکا به منظور تمرکز نیروی انسانی به منظور کنترل و مدیریت هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های اداری و عمومی و همچنین افزایش بازدهی عملکرد کارکنان خبر داد.

نماد قشکر نیز عمده‌ترین دلایل زیان شرکت را افزایش هزینه تعمیرات و نگهداری به دلیل فرسودگی ماشین آلات افزایش هزینه های آب و برق و گاز، هزینه های ناشی از استحصال شکر سفید به علت خرابی دستگاهها و کاهش ظرفیت تولید و... اعلام کرد.

نماد ارفع عنوان کرد هم با توجه به اخطاریه های واصله از شرکت ملی گاز مبنی بر رعایت محدودیت مصرف گاز و اهمیت موضوع تامین انرژی در فصل سرد سال و ناترازی عرضه گاز طبیعی و مصوبات نهادهای بالادستی ، قطعی گاز و کاهش فعالیت تولیدی این شرکت را به استحضار می رساند؛ علی رغم پیگیری ها و مکاتبات به عمل آمده با شرکت ملی گاز، تعیین زمان کاهش یا قطع گاز و تاثیر آن بر فعالیت شرکت میسر نمی باشد. در این شرایط، پیش بینی می شود قطع موقتی گاز حدود یک ماه به طول بیانجامد. که منجر به کاهش تولید حدود 100.000 تن آهن اسفنجی در واحد احیاء می گردد لذا به منظور جلوگیری از توقف واحد فولادسازی ، تدابیر لازم به جهت تامین این میزان در دستور کار قرار گرفته است.

نماد شپارس هم کاهش سودآوری شرکت را ناشی از افزایش مواد اولیه داخلی ، افزایش در نرخ جهانی بعضی مواد خارجی و همچنین افزایش نرخ ارز و عذم اصلاح نرخ فروش داخلی مطرح کرد.

شرکت ایرانیت عنوان کرد تا پایان مهلت مزایده  شش دانگ عرصه و اعیان با مساحت 2993 مترمربع واقع در استان گیلان هیچگونه پیشنهاد قیمت نقدی واصل نشده است.

نماد والبر نیز افزایش سود عملیاتی عمدتا بابت شناسایی درآمد سود سهام عملکرد سال 1400 شرکت لابراتور های رازک در دوره جاری اعلام کرده است.

اما نماد خزر اخذ نشان دانش بنیان در حوزه طراحی و ساخت انواع فنرهای تخت و پارابولیک خودروهای تجاری و واگن های ریلی از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد. همچنین این نماد از قرارداد 83 میلیارد تومانی فروش دسته فنر شمش به شرکت هم گروه خبر داد.

در خصوص آگهی دعوت به مجامع هم نمادهای سیتا و ثجوان سهامداران خود را به مجمع عمومی و فوق العاده دعوت کردند.

نماد ثغرب نیز واریز سود سهامداران را از مرداد ماه 1402 اعلام کرد.

و اما  نماد خاهن اعلام کرد افزایش سرمایه از محل سود انباشته به منظور استفاده از مزایای معافیت مالیاتی و جلوگیری از خروج وجه نقد که در تاریخ 20 تیر ماه 1401 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. 

نماد فباهنر افزایش سرمایه 837 درصدی این شرکت از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها را به تصویب رساند. نماد وسبحان هم عنوان کرد افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته در تاریخ 20 آذر ماه 1401 در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است. همچنین نماد غپاذر اعلام کرد افزایش سرمایه از مبلغ 20 میلیارد تومان به 29 میلیارد تومان از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی به اظهار نظر حسابرس و بازرس قاونی رسانده است.

کدال چیست؟

سامانه کدال بورس پایگاه اطلاعات جامع شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس است که به‌ عنوان سازمان اطلاع‌رسانی ناشران نیز شناخته می‌شود. ناشران که همان شرکت‌های عضو بازار مالی بورس، فرابورس و صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند، موظف به ارائه گزارش‌های دوره‌ای ماهانه، سه ماه و سالانه و انتشار اطلاعات موثق در سایت کدال هستند.