به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز – شنبه 26 آذر- به روند بازار سهام در روزهای گذشته نگاه می‌کنیم. روز چهار‌شنبه شاخص کل بورس 18 هزار و 291 واحد بالا آمد. شاخص هم‌وزن نیز 3 هزار و 675 واحد رشد کرد و شاخص کل فرابورس افزایش 37 واحدی را پشت سر گذاشت. 

در پایان معاملات ‌روز چهار‌شنبه، 416 نماد رشد قیمت و 246 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 63 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 37 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

سهم‌های صعودی

روز چهارشنبه در بورس شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان (غشان)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان (غشصفا) و شرکت لیزینگ خودرو غدیر (ولغدر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت مواد اولیه دارویی البرز بالک (دبالک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

سهم‌های نزولی 

در بورس شرکت دشت مرغاب (غدشت)، شرکت صنایع بهشهر ایران (وصنا) و شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت بیمه پاسارگاد (بپاس)، شرکت شیر و گوشت زاگرس شهرکرد (زشگزا) و شرکت بیمه نوین (نوین) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه 103 نماد صف خرید داشتند و 17 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 39 درصدی به 310 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش یک درصد کاهش یافت و 124 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات روز چهارشنبه ارزش صف‌های خرید در رقم 167 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران)  با صف‌ خرید 25 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای تاصیکو (شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات تنها 3 نماد صف فروش داشتند. بپاس با صف فروش 13 میلیارد تومانی در صدر بود و پلاسک و حپترو دیگر نمادهایی بودند که صف فروش داشتند. 

پیش بینی بورس

 پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص‌های بازار سهام به صعود ادامه دادند. شاخص کل و شاخص هم وزن برای چهارمین روز متوالی رشد کردند. 

علاوه بر این، در این هفته نیز شاهد توقف خروج پول حقیقی از بورس بودیم، هر چند که روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. 

نمادهای فارس، فملی و فولاد که بیشترین اثر مثبت را بر شاخص کل داشتند، بیشترین خروج پول حقیقی را نیز به خود اختصاص دادند. پس از سه شرکت بزرگ بازار، نمادهای وبانک، شپنا، سفارس، وبملت، وبصادر، وغدیر، خودرو، وتجارت، حکشتی، شتران و نوری بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشتند.  

برخی از تحلیلگران معتقدند رشد قیمت‌های بازار برونزا است و بیش از آنکه متأثر از عملکرد شرکت‌ها باشد، از رشد سطح عمومی قیمت‌ها، تورم انتظاری و رشد قیمت دلار تأثیر پذیرفته است. برخی نیز معتقدند ارزش بازاری سهام شرکت‌ها مدت‌ها پائین‌تر از ارزش ذاتی آن‌ها بود و هرچند حالا متأثر از وضعیت کلان اقتصادی کشور رشد کرده اما این رشد خواه ناخواه باید صورت می‌گرفت و قیمت سهام به قیمت ذاتی نزدیک می‌شد. در واقع این گروه، در تحلیل نهایی رشد بازار را درونزا تلقی می‌کنند. 

با این حال بازار از ریسک‌ها نیز تأثیر می‌پذیرد و افزایش ابهامات سیاسی، تنش در روابط دیپلماتیک و بحران کمبود گاز از جمله ریسک‌هایی هستند که می‌تواند مانع تداوم صعود قیمت‌ها در بازار سرمایه شود.

پیش بینی بورس