به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص بورس تعدیل شد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 27 آذر- به روند بازار سهام در روز شنبه نگاه می‌کنیم. در اولین روز هفته شاخص کل افت 2 هزار و 840 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 2 هزار و 714 واحد رشد کرد. شاخص کل فرابورس نیز نیم واحد پائین آمد. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 428 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 225 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 66 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 34 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سیمان شمال (سشمال)، شرکت بیمه ما (ما)، شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا (کساوه) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کروی (شرکت توسعه معادن روی ایران)، حپترو (شرکت حمل و نقل پتروشیمی) و فاسمین (شرکت کالسیمین) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت سرمایه گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت) و شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (فگستر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه 115 نماد صف خرید داشتند و 16 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 6 درصدی به 329 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش 25 درصد افزایش یافت و 155 میلیارد تومان بود. در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید در رقم 207 میلیارد تومان ایستاد و بازار با مازاد تقاضا بسته شد. 

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد کپشیر (شرکت پشم شیشه ایران)  با صف‌ خرید 29 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از کپشیر، نمادهای وپارس (بانک پارسیان) و گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات تنها 2 نماد صف فروش داشتند. بپاس با صف فروش 16 میلیارد تومانی در صدر بود و وآذر دیگر نمادی بود که صف فروش داشت.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات روز شنبه روند صعودی شاخص بورس متوقف شد و با اصلاح 2 هزار واحد مواجه شد. در پایان معاملات شنبه، تعداد نمادهای سبز بازار بیشتر بود و قیمت سهام 66 درصد نمادهای بازار افزایش یافت. دیروز نمادهای فولاد، شپنا و فملی بیشترین تأثیر را در نزول شاخص کل داشتند و شستا، نوری، شتران، شبندر، شپدیس، فخوز و میدکو در رتبه‌های بعدی بودند. در سوی دیگر نمادهای فارس، وبملت، وپارس، وبصادر، خودرو، بوعلی و وتجارت بزرگان سبز بازار بودند که مانع افت بیشتر شاخص شدند.   

از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. علاوه بر این دیروز شاهد ورود پول حقیقی بودیم. دیروز نمادهای بزرگ خروج پول داشتند که سهم خودرو، شپنا، فولاد، شبندر و شستا بیشتر از بقیه نمادها بود.

در نیمه دوم معاملات روند ریزش شاخص کل متوقف شد و بر تقاضای بازار افزوده شد. بنابراین این امید ایجاد شده که ریزش اندک شاخص تنها تعدیلی یک روزه بوده و شاخص با کف سازی آماده صعود می‌شود. از سوی دیگر تحلیلگران تکنیکی سطح یک میلیون و 470 هزار واحد را سطح مقاومت شاخص می‌دانند، سطحی که شاخص دیروز زیر آن قرار گرفت. فاکتورهای عملکردی بازار می‌گویند بازار توان عبور از سقف مقاومت را دارد، بنابراین به نظر می‌رسد معاملات بازار با مازاد تقاضا آغاز شود اما آیا در ادامه صعود خواهد کرد؟

پیش بینی بورس