به گزارش اکوایران بهای سنگ آهن دریایی آسیا در روز سه شنبه ۲۰ دسامبر به مسیر رشد نرخ بازگشت و پلتس بهای هر تن سنگ آهن دریایی آسیا عیار ۶۲% تحویل بنادر شمالی چین را با ثبت رشد روزانه ۱.۳ دلاری برابر ۱۱۰ دلار و ۵۰ سنت ارزیابی کرد. بنا  به گفته یک منبع چینی؛ اگرچه بازار در جهت اصلاح ریزش قیمت دیروز، روند صعودی به خود گرفته است اما عوامل بنیادی حاکم بر این بازار تغییری نکرده و بنابراین معامله‌گران ترجیح می‌دهند تا خریدهای خود را به امید روشن شدن بهتر موقعیت بازار به تعویق بیندازند.

بر تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در چین افزوده می‌شود، در عین حال تقاضا برای محصولات فولادی در بازار داخلی این کشور محدود است. فعالان بازار از کاهش تقاضا برای سنگ‌اهن تحویل ژانویه نسبت به ژانویه سال قبل خبر می‌دهند که این موضوع بر فشار افت نرخ در این بازار می‌افزاید.

بازگشت زغال به مسیر رشد نرخ

همزمان با سفر مقامات استرالیا به چین و مطرح شدن بهبود روابط دیپلماتیک میان دو کشور بهای زغال‌سنگ فوب استرالیا در روز سه شنبه ۲۰ دسامبر افزایشی شد. به این ترتیب پلتس با ثبت رشد روزانه ۱۱.۲۵ دلاری، بهای این محصول را برابر ۲۶۵.۷۵ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد.

پلتس پریمیوم زغال سنگ سی اف آر چین را بدون تغییر قیمتی ۳۱۱ دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. بنا به گفته یک تاجر بین المللی؛ هم اکنون شاهد یک پیشرفته دوطرفه میان دو کشور چین و استرالیا در زمینه برداشتن تحریم‌های غیر رسمی واردات زغال سنگ به چین هستیم. تحقق این موضوع باعث می‌شود تا رقابت برای تولیدکنندگان زغال در چین برای کسب سهم از بازار جدی شود.

تلاش دارندگان قراضه برای رشد نرخ

پلتس از افزایش یک دلاری بهای قراضه وارداتی به این کشور ظرف روز سه‌شنبه ۲۰ دسامبر خبر داد و نرخ این محصول را ۳۸۵ دلار به ازای تن فوب ترکیه ارزیابی کرد.

نرخ جمع آوری قراضه آهن با آغاز فصل سرما و نزدیک شدن به تعطیلات کریسمس کاهش یافت و این موضوع از رشد بهای این محصول حمایت کرد. با این وجود فولادسازان ترکیه نیز بدون داشتن چشم‌انداز روشن از تقاضا برای محصولات فولادی برای ماه ژانویه، در مقابل خرید قراضه گران مقاومت می‌کنند و به این ترتیب از حجم معاملات در این بازار به شدت کاسته شده است.