به گزارش اکوایران سهام آسیایی روز جمعه افزایش یافتند در حالی که دلار نزدیک به بالاترین حد یک ماهه خود در نوسان بود زیرا سرمایه گذاران منتظر داده های شغلی مهم در ایالات متحده بودند که باید سرنخ هایی را در مورد اینکه فدرال رزرو در سیاست سختگیرانه چقدر تهاجمی خواهد بود ارائه دهد.

به گزارش اکوایران بازارهای مالی آسیا ظرف روز جمعه ششم ژانویه 2023 با افزایش ارزش مواجه شدندن به نحوی که در این روز 0.39 درصد بر ارزش Nikkei ژاپن و 0.77 درصد بر ارزش Kospi کره جنوبی افزوده شد. در عین حال در این روز شاخص هنگ‌سنگ رشدی 0.6 درصدی داشت و AXJO به عنوان شاخص بازار استرالیا رشد0.56 درصدی را به ثبت رساند.  

سیگنال داده‌های اشتغال آمریکا برای وال‌استریتی‌ها!

در حالی ظرف روز ششم دسامبر بر ارزش سهام‌های آسیایی افزوده شد که بازار مالی آمریکا در بیم و امید انتشار داده اشتغال و نرخ بیکاری قرار دارد. فعالان بازارهای مالی بر این باورند که نتیجه این داده‌ها می‌‌تواند بر تصمیمات فدرال رزرو در خصوص نرخ بهره اثرگذار شده و به این ترتیب به بازارها جهت دهد.

روز پنج‌شنبه پنج ژانویه بخشی از داده‌های اشتغال آمریکا منتشر شد و نشان داد که در ماه دسامبر بیش از حد انتاظر بر میزان حقوق و دستمزد بخش خصوصی افزوده شده است و تعداد افراد کمتری خواهان دریافت حقوق بیکاری شده‌اند.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در IG گفت: این نگرانی وجود دارد که بازار کار هیچ نشانه‌ای از سرد شدن را نشان ندهد؛ این خبر با واهمه از استمرار سیاست انقباضی از سوی فدرال رزرو به کاهش قابل ملاحظه ارزش بازارهای مالی آمریکا می‌انجامد.

داده‌های کامل اشتغال آمریکا در روز جمعه ششم ژانویه منتشر می‌شود؛ بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، پیش‌بینی می‌شود در ماه دسانبر 200 هزار شغل جدید ایجاد شود که این رقم از میزان 263 هزار شغل ایجاد شده برای ماه نوامبر کمتر است.

بازدهی اوراق خزانه‌داری 2ساله ایالات متحده یک شبه به بالاترین میزان ارزش خود ظرف بیش از دو ماه گذشته یعنی 4.497 درصد رسید؛ شاخص دلار آمریکا در ساعات ابتدایی بازگشایی بازار در روز جمعه ششم ژانویه افزایشی ماند. شاخص دلار ظرف هفته ابتدایی سال 2023 رشدی 1.57 درصدی داشت؛ این در حالی بود که این شاخص برای سه هفته متوالی کاهشی بود و به این ترتیب بهترین عملکرد پس از اواخر سپتامبر 2022 را به ثبت رساند. این موضوع با کاهش تمایل فعالان بازار برای ورود به بازار سرمایه از تضعیف وال‌استریت حمایت کرد.