شرکت کلر پارس که با نماد «کلر» در بازار فرابورس ایران معامله می‌شود، به‌ منظور تولید کلر، سود و مشتقات مربوطه در سال ۱۳۶۶ تأسیس شد. این شرکت در سال ۱۳۹۸ در فرابورس ایران مورد پذیرش قرار گرفته است.

موضوع فعالیت شرکت

شرکت کلر پارس در زمینه تأسیس، ایجاد و اداره کارخانجات تولیدی شیمیایی، واردات ماشین‌آلات و لوازم اولیه فعالیت می‌کند. همچنین مشارکت با اشخاص حقیقی یا حقوقی، سرمایه‌گذاری در سایر مؤسسات برای ایجاد کارخانجات تولیدی مواد شیمیایی و واردات لوازم و تجهیزات و فعالیت بازرگانی داخلی و خارجی از دیگر اقدامات شرکت است. از دیگر فعالیت‌های شرکت می‌توان به خدمات تولیدی کپسول‌های کلر مایع و هیدروژن، تست و شارژ آن و انجام خدمات آزمایشگاهی اشاره نمود.

افزایش سرمایه

این شرکت در 21 دی ماه طی اطلاعیه‌ای از تصویب افزایش سرمایه 100 درصدی خود خبر داد. شرکت کلر پارس با نماد «کلر» از شرکت‌هایی است که حدود دو سال است در مراحل افزایش سرمایه قرار دارد، شاید بتوان به عنوان یکی از طاقت‌ فرساترین پروسه‌‌های افزایش سرمایه در بازار به حساب آورد که با عوض شدن مکرر رؤسا و مدیران بالادستی، افزایش سرمایه این شرکت به تعویق می‌افتاد و طبق اعلام مسئولین شرکت، همین امر باعث زیان ۴ تا ۵ میلیون دلاری به این شرکت شده است.

افزایش سرمایه کلر از مبلغ 32 میلیارد تومان به مبلغ 65.5 میلیارد تومان از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی به منظور اجرای طرح و توسعه می‌باشد.

فروش ماهانه

روند فروش ماهانه این شرکت نشان می دهد که برای سه ماهه اول سال جاری با نوساناتی همراه بود. توانست اوضاع و احوال خوبی را برای  سه ماهه تابستان طی کند اما با افت در مهر ماه مواجه شد در نهایت موفق شد برای دو ماهه انتهایی پاییز روند صعودی را در پیش گیرد و بهترین رکورد فروش را برای آذر ماه با 89 میلیارد تومان ثبت کند و با رشد 48 درصدی نسبت به میانگین ماه های پیشین خود روبرو شده است.

درآمدهای عملیاتی و حاشیه سود ناخالص

شرکت کلر پارس در خصوص درآمد های عملیاتی موفق شده سودآوری خوبی را کسب کند. نماد کلر از سه ماهه ابتدایی سال جاری تا سه ماهه پاییز توانسته روند رو به رشد در درآمدهایی عملیاتی را تجربه کند. این نماد در سه ماهه سوم سال موفق شده با 221 میلیارد تومان بیش از دوره های قبلی خود درآمد عملیاتی فصلی ثبت کند. نکته قابل توجه و مثبت درباره حاشیه سود ناخالص این نماد بود به طوری که این شرکت در سه ماهه ابتدای سال جاری با حاشیه سود ناخالص 50 درصدی به سود خالص 63 میلیارد تومانی رسید که این میزان از سود خالص در فصل پاییز با درآمد عملیاتی 221 میلیارد تومان به رقم 100 میلیارد تومان برای فصل پاییز افزایش پیدا کرده است.

حاشیه سود ناخالص برای فصل تابستان به 56 درصد و برای سه ماهه پاییز که با افزایش 18 درصدی در درآمدهای عملیاتی همراه شده به 57 درصد رسیده است که بالاترین مقدار در این سه فصل گذشته را به خود اختصاص داده است.

 این شرکت افزایش سود عملیاتی دوره  6 ماهه منتهی 31 شهریور 1401 را ناشی از تغییر در ترکیب تولید و فروش محصولات، افزایش صادرات و افزایش مقدار فروش و کاهش بهای تمام شده و مدیریت مصرف و هزینه ها نسبت به دوره قبل را اعلام کرده است.

شرکت کلر پارس در گزارش 9 ماهه خود اعلام کرد در نظر دارد در سال جاری با رشد مقداری فروش و نرخ فروش اقدام به تولید و فروش محصولات با ارزش افزوده بالا از طریق تغییر در ترکیب محصولات و تولید و فروش محصولات جدید، توسعه و تنوع محصول جدید، افزایش نوآوری در تولید محصولات جدید و رشد صادرات محصولات به کشورهای همسایه نماید. 

کلر