به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهارشنبه 5 بهمن- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 7 هزار و 892 واحد ریزش کرد و به رقم یک میلیون و 646 هزار و 55 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 292 واحد بالا آمد و در رقم 522 هزار و 994 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 78 واحد افت کرد و به رقم 21 هزار و 272 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 315 نماد رشد قیمت و 341 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 48 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 52 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، شرکت کارخانجات تولیدی شیشه رازی (کرازی) و شرکت گلتاش (شگل) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد (فولای)، شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای وبهمن (شرکت سرمایه گذاری بهمن)، بکام (شرکت کارخانجات تولیدی شهید قندی) و دکوثر (شرکت داروسازی کوثر) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت آسیا سیر ارس (حآسا)، شرکت سوژمیران (فسوژ) و شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 115 نماد صف خرید داشتند و 40 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف های خرید با رشد 23 درصدی به 873 میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف های فروش 3 درصد کاهش یافت و 322 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال آخرین روز معاملاتی هفته می‌روند که در هفته اخیر شاخص در مجموع روند نزولی داشته و به استثنای روز دوشنبه، در باقی روزها شاخص کل ریزش کرده است. دیروز هم شاخص نزدیک به 8 هزار واحد افت کرد. اما شاخص هم وزن به صعود ادامه داد. 

دیروز نمادهای شتران، شستا، وبملت، شپنا، میدکو و شبندر بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای بوعلی، خساپا و افق بیشترین اثر افزایشی را داشتند. 

دیروز باز هم پول حقیقی از بازار خارج شد و برای چهارمین روز متوالی تداوم داشت. نمادهای خاور، فملی، وبملت، شپنا، فولاد، شتران، نوری، وتجارت و وغدیر بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، حآفرین و بیشترین ورود پول را داشت و نماد خودرو (ایران خودرو) در رتبه دوم بود. همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش 30 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 903 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در سه هفته اخیر است. بنابراین می‌توان گفت معاملات دیروز با رکود نسبی همراه بود.

با این حال، رشد شاخص هم‌وزن و کاهش پول خروجی دو روند کم و بیش مثبت معاملات دیروز بود. اما همچنان این نگرانی برای معامله‌گران وجود دارد که شاخص‌ها در آخرین روز معاملاتی هفته قرمزپوش شوند.  

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس