به گزارش اکوایران، امروز سه‌شنبه بیست و پنجم بهمن ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با ریزش 10 هزار و 314 واحدی نسبت به روز کاری قبل تا سطح یک میلیون و 537 هزار و 963 واحد پائین آمد. 

شاخص کل هم وزن نیز با افت 3 هزار و 389 واحدی در رقم 479 هزار و 389 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با کاهش 140 واحدی در سطح 20 هزار و 30 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن  فرابورس  نیز 985 واحد افت کرد و به رقم 85 هزار و 309 واحد رسیده است. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 172 نماد رشد قیمت داشتند و 475 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 27 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 73 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

تداوم خروج پول حقیقی از بورس 

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هفدهمین روز متوالی منفی بود و 509 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز قبل 190 درصد افزایش یافته است. 

در معاملات روز سه‌شنبه بیشترین خروج پول حقیقی برای دومین روز متوالی به سهام کگل (شرکت گلگهر) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 30 میلیارد تومان بود. 

غدشت دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای فولاد، شپنا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، سصفها بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و نمادهای سرچشمه، وسینا، غذانه و کاوه در رتبه‌های بعدی بودند.

بورس

نمادهای پیشران بازار

امروز نمادهای فارس، پارسان و شستا بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای کاوه، کگل و وسینا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در  فرابورس  نیز نمادهای آریا، بپاس و مارون بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای سرچشمه، کگهر و بگیلان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فروژ و کرمان پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

ارزش معاملات بازار  

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 93 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 868 میلیارد تومان بود که 21 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز باز هم ریزش کرد و با کاهش 2 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 3 هزار و 644 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در معاملات سه‌شنبه، 63 نماد صف خرید داشتند و 87 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت 25 درصدی به 167 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 12 درصد افزایش یافت و 607 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وسینا (بانک سینا) با صف خرید 27 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وسینا، نمادهای غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) و شدوص (شرکت دوده صنعتی پارس) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد غدیس اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن 22 میلیارد تومان بود. پس از غدیس، نمادهای چکارن، حفارس، میهن و غنوش بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس