به گزارش اکوایران؛ بازار سهام در چند روز گذشته، از رکود معاملاتی بهمن ماه فاصله گرفته و شاخص کل بورس تهران نیز بیشترین میزان رشد تراز روزانه خود را در سال جاری تجربه کرده است. ارزش معاملات خرد بورس تهران نیز امروز با گذر از سطح ۱۵ هزار میلیارد تومان رکورد جدیدی برای سال ۱۴۰۱ به ثبت رساند. روند این روزهای بازار سهام با توجه به بازدهی پایین شاخص کل در ماه‌های قبل به نسبت بازارهای موازی، باعث شده تا بار دیگر سودای کسب سود به ذهن فعالان بازارسرمایه بازگردد.

معمولا در روزهایی که بازار روندی صعودی به خود می‌گیرد و امید کسب بازدهی افزایش می‌یابد؛ فعالان بازار سهام تکاپوی بیشتری در جهت یافتن سهم و صنعت مناسب سرمایه‌گذاری دارند. یکی از ملاک‌های یافتن سهم و صنعت مناسب در این شرایط، دنبال کردن تغییرات مشکوک در حجم معاملات و خالص جریان پول حقیقی است. معاملات امروز بازار سهام نشان داد که همچنان صنعت فلزات اساسی با بیشترین ورود پول حقیقی مواجه است و اقبال حقیقی‌ها پس از این صنعت به صنایع محصولات شیمیایی و سرمایه‌گذاری‌ها است.

خالص جریان پول حقیقی بورس تهران امروز منفی شد که نشان می‌دهد خروج پول حقیقی از ورود آن به سهام و صنایع بیشتر بوده است. صنعت حمل و نقل طی معاملات روز یکشنبه با خروج ۵۵.۸ میلیارد تومان پول حقیقی مواجه بود که بیشترین میزان خروج پول را در بین صنایع بازار به خود اختصاص داد. پس از صنعت حمل و نقل، سیمانی‌ها با ۵۴.۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی دومین خروج پول امروز را ثبت کردند. صنعت بیمه و بازنشستگی با ۵۳ میلیارد تومان، صنعت فرآورده‌های نفتی با ۵۲.۵ میلیارد تومان و صنعت بانکی با ۴۷.۶ میلیارد تومان خروج پول در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

IMG_20230226_212609_091