به گزارش اکوایران؛ صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله که در یکسال اخیر با استقبال خوبی مواجه بودند از قابلیت‌های بالایی برای سرمایه‌گذاری بهره‌مند هستند. این قابلیت‌ها باعث شده تا افراد با دامنه ریسکی بیشتری بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و با توجه به میزان وقوع پیش بینی، از سود و زیان برجای مانده بهره‌مند شوند. این مسئله باعث شده تا توانایی پیش بینی درست بازار و سرمایه‌گذاری با ریسک بالاتر، بازدهی بیشتری را به نسبت سهام شرکت‌ها بر جای بگذارد. البته درصورتی که پیش بینی سرمایه‌گذاران درست از آب در نیاید و متحمل ریسک بالایی باشند؛ زیان‌های سنگینی بر جای خواهد ماند.

رشد ماه صن

در هفته دوم اسفند ماه، شاخص‌های سهامی با رشد تراز ده درصدی مواجه بودند و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نیز تغییرات قیمتی از جنس رابطه دارایی‌های خود و شرایط بازاری آن‌ها داشتند. اهرم در یک ماه گذشته بیشترین رشد قیمت را به نسبت سایر صندوق‌ها با 43.4 درصد افزایش داشته است. توان در یک ماه اخیر 37.4 درصد و پالایش نیز 33.8 درصد رشد قیمت داشته‌اند.

در بازدهی هفتگی الماس با 16.8 درصد رشد و اهرم با 16.5 درصد رشد بیش از 15 درصد افزایش قیمت داشته‌اند. مقایسه نماد‌هایی که در این 5 روز بیشترین افزایش قیمت و ورود پول حقیقی داشتند نشان می‌دهد که رشد قیمت واحد‌ها در این هفته شدیدا از جریان پول پیروی کرده است.

ورود صن

بیشترین و کمترین بتای سی روزه به نسبت شاخص کل نیز نشان می‌دهد ریسک سرمایه‌گذاری چه ارتباطی با ریسک بازار(شاخص کل) دارد و اشتراک‌های کمترین و بیشترین بتا‌ها نسبت به شاخص با بازدهی هفته نشان می‌دهد که دامنه پیش بینی فعالان بازار گسترده تر شده است.

بتا صن

ارزش صن