شرکت پتروشیمی مارون در زمینی به مساحت 108 هکتار و در دو منطقه جغرافیایی احداث گردیده است. واحد بازیابی اتان در زمینی به مساحت 17 هکتار در کلیومتر 15 جاده اهواز – ماهشهر احداث شده است. و در این واحد خوراک واحد الفین تولید و با خط لوله به طول 95 کیلومتر به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ارسال می شود. 

واحد الفین به همراه واحدهای پلیاتیلن سنگین، پلیپروپیلن، اتیلن اکساید و اتیلن گالیکول و سرویس‌های جانبی و آفسایت در زمینی به مساحت 91 هکتار در سایت 2 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی احداث گردیده است.

مواداولیه شرکت پتروشیمی مارون عمدتاً شامل گاز اتان می باشد که از NGLهای اطراف اهواز جمع آوری و در واحدهای اتان در 35 کیلومتری اهواز بازیابی و تصفیه و از طریق خط لوله به طول 95 کیلومتر به سایت 2 واحد الفین انتقال داده می شود .یادآوری می شود که خوراک گاز اتان از طریق شرکت ملی نفت و طی قرارداد فی مابین به این شرکت تحویل داده می شود.

شرکت پتروشیمی مارون در ازدیبهشت ماه سال 1401 با فروش 3 هزار و 448 میلیارد تومانی توانست بیشترین فروش سال را ثبت کند که پس از آن با رویه منفی همراه شد .

این شرکت از خردادماه تا شهریور ماه این رویه کاهش درآمد ماهانه خود را ادامه داد تا جایی که در شهریور ماه سال 1401 به رقم 1 هزار و 959 میلیارد تومانی رسید که میزان کمترین میزان فروش در سال گذشته بود. 

مارون با این فروش فاصله قابل توجه 1400 میلیارد تومانی را بین بیشترین و کمترین فروش برای سال گذشته ایجاد کرد. اما این شرکت توانست روق را در نیمه دوم سال به نفع خود برگردانند و پس از افزایش درآمد در پاییز در نهایت در آذر ماه فروش 3 هزار میلیارد تومانی را بدست آورد تا دوباره به سطح فروش بهاره خود برسد.

اما این فروش در زمستان دوامی نداشت و دی ماه را با افت 600 میلیارد تومانی نسبت به ماه پیشین خود شروع کرد و بهمن ماه را نیز به رقم 2700 میلیارد تومانی دست پیدا کرد.

پترروشیمی مارون طرحهای توسعه ای شرکت خود را در دو دسته طرحهای توسعه ای داخل مجتمع مارون و طرح های سرمایه گذاری خارج از مجتمع مارون تقسیم بندی کرده است.

خالص سازی اتیلن اکساید ، پروژه های جمع آوری گازهای مشعل مناطق نفت خیز جنوب و  پروژه جمع آوری و حذف ترکیبات آلی فرار از سطح تصفیه خانه مارون از جمله طرح های توسعه ای داخلی این مجتمع است .

همچنین شرکت پتروشیمی لاله ، شرکت پتروشیمی بوشهر ، شرکت پتروشیمی سلمان فارسی  و شرکت پتروشیمی ایلام را باید در دسته  طرح های سرمایه گذاری خارج از مجتمع مارون جای داد .

این شرکت در دوره نه ماهه منتهی به 30 آذر ماه 1401 به رقم 23 هزار و 900 میلیارد تومان درآمد عملیاتی دست یافته است که سهم بهای تمام شده از این مبلغ 18 هزار و 291 میلیارد تومان ثبت شده است. تا شرکت پتروشیمی مارون در نه ماهه سال 1401 به رقم 5 هزارو 600 میلیارد تومان سود ناخالص دست پیدا کند و با افزایش حدود 1100 میلیارد تومانی در سر فصل سایر درآمد ها و با کسر هزینه های مربوطه دوره خود،  به سود 6 هزار و 100 میلیارد تومانی برسد.

ناگفته نماند که این میزان سود خالص برای دوره قبل  ( نه ماهه 1400 ) رقم 10 هزار و 280 میلیارد تومان بوده است.

مارون