به گزارش اکوایران، امروز دوشنبه  هفتم فروردین ماه در معاملات بورس تهران شاخص کل با صعود 10 هزار و 430 واحدی نسبت به روز معاملاتی قبل، تا سطح 2 میلیون و 29 هزار و 191 واحد بالا آمد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با رشد 5 هزار و 763 واحدی در رقم 598 هزار و 259 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با رشد 260 واحدی به رقم 24 هزار و 764 واحد رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز با افزایش 2 هزار و 185 واحد به سطح 103 هزار و 819 واحد افزایش یافت. 

پیشران‌های بازار سهام 

امروز قیمت سهام تمامی نمادهای بانکی افزایش یافت و این گروه سبزترین گروه بازار بود. نمادهای تاپیکو، شپنا، حکشتی بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای وغدیر، فملی و کچاد بزرگان قرمزپوش بازار بودند.

در فرابورس نیز نمادهای آریا، فجهان و فزر بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و هرمز،‌ مارون و ساروج بیشترین اثر کاهنده را داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز وکغدیر بیشترین تراکنش را داشت و فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کرمان، دی و فرابورس بیشترین تراکنش را داشتند. 

ارزش معاملات بورس و فرابورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 47 هزار و 962 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 35 هزار و 197 میلیارد تومان بود که 73 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

 ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 5 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 9 هزار و 403 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای بازار 

در پایان معاملات دوشنبه، 93 نماد صف خرید داشتند و 2 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید به 816 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 6 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد وکغدیر (شرکت بین المللی توسعه صنایع معادن غدیر) با صف خرید 330 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از وکغدیر، نمادهای اخابر (شرکت مخابرات ایران) و شملی (شرکت ملی شیمی کشاورز) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات 2 نماد انرژی1 و کیا صف فروش را داشتند. 

پیش بینی بورس فردا

اتفاق مهم بازار امروز رشد 97 صدم درصدی شاخص هم وزن بود در حالی که شاخص کل تنها نیم درصد رشد کرد. این اتفاق در شرایطی رخ داد که اغلب نمادهای بزرگ بازار سبزپوش بودند اما همچنان هم وزن رشد بیشتری را ثبت کرد. تقاضای حقیقی بالا بود و همانطور که گفته شد بازار با مازاد تقاضای 800 میلیارد تومانی بسته شد. 

به نظر می‌رسد بازار بر ترس خود غلبه کرده و توان تثبیت شاخص در محدوده 2 میلیونی را دارد. هرچند که پس از چند روز رشد،‌ دور از انتظار نیست که قیمت‌ها تعدیل شوند. اما فعلا نیروهای صعودی بازار پرتعدادتر و قوی‌تر هستند.  

نقشه  بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس