به گزارش اکوایران تولید محصولات فولادی ساختمانی، از جمله میلگرد و مفتول در چین ظرف هفته منتهی به روز  6 آوریل با 1.04 درصد کاهش به  4 میلیون و 230 هزار تن رسید. این در حالی بود که تقاضای ظاهری برای میلگرد و مفتول فولادی نیز در این هفته، افتی 6.7 درصدی داشت.

به این ترتیب تضعیف تقاضا برای محصولات فولادی در حالی که زمینه‌ساز افت تولید این محصولات شد، سیگنالی کاهشی برای بازار مواد اولیه مصرفی در  تولید فولاد نیز به همراه  داشت؛ به این ترتیب از ارزش سنگ‌آهن وارداتی به چین کاسته شد.

سنگ‌آهن کانال 120 دلاری را از دست داد

کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین (NDRC) روز سه‌شنبه هفته گذشته برابر چهارم آوریل اعلام کرد که نظارت بر بازارهای سنگ آهن را تشدید می‌کند و از معامله‌گران این محصول در بازار آتی خواست که از ایجاد جریان افزایش نرخ اغراق‌آمیز در این بازار خودداری کنند. با توجه به تعطیلی رسمی چین در روز چهارشنبه پنجم آوریل، این اطلاعیه بر روند معاملات سنگ‌آهن ظرف 2 روز پایانی هفته اثرگذار شد.

پلتس بهای هر تن سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی به بنادر شمالی چین را در روز ششم آوریل با ثبت کاهش روزانه 85 سنتی برابر 119 دلار و 60 سنت ارزیابی  کرد.

پرمعامله ترین قرارداد آتی سنگ آهن در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان نیز در روز ششم آوریل با ثبت کاهش روزانه یک درصدی با نرخ 793 یوآن برابر 115 دلار و 35 سنت به فروش رفت.

در این شرایط فعالان بازار آهن و فولاد بر این باورند که تقاضای واقعی برای فولاد بیشترین تاثیر را بر این بازار برجای می‌گذارد. به گزارش ماینیگ، یک تحلیلگر مستقر در شانگهای معتقد است که اگر تقاضا برای محصولات فولادی  مطابق انتظار افزایش پیدا نکند، احتمالا نرخ سنگ‌آهن با فشار کاهشی بیشتری مواجه می‌شود.

تحلیلگران Everbright Futures در یادداشتی اعلام کردند که تقاضای فولاد ظرف هفته‌های نسبتا ضعیف بوده است؛ این در حالی است که تولید در سطوح بالایی قرار دارد و به این ترتیب قیمت‌ها تحت فشار  کاهشی قرار داشته‌اند.