به گزارش اکوایران جریان کاهش نرخ در بازار  مواد اولیه فولادی همچنان ادامه‌دار است و زغال‌سنگ و قراضه در بازارهای جهانی با تخفیف و افت نرخ معامله می‌شوند.

سنگ‌آهن کانال 120 دلاری را پس گرفت

سنگ‌آهن عیار 62 درصد وارداتی به بنادر شمالی چین معیار پلتس مجدد به کانال قیمتی 120 دلار صعود کرد؛ به این ترتیب پلتس بهای این محصول را با ثبت رشد روزانه 1.1 دلاری برابر 120 دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. رشد تقاضا برای سنگ‌آهن با عیار متوسط از سوی تجار و فولادسازان چینی  عامل این رشد قیمتی بود.

به گفته فعالان بازار فولاد، بر میزان فعالیت فولادسازی در چین افزوده شده و این موضوع محرک بهای مواد اولیه مصرفی در این صنعت است. سه ماهه دوم سال زمان سنتی رونق در بازار فولاد مناطق جنوب شرق آسیا است و این موضوع محرک بهای این محصول شده است.

کاهش نرخ زغال به راند پایانی نزدیک می‌شود

بازار زغال‌سنگ متالورژیک روز ابتدایی هفته یعنی دوشنبه 17 آوریل را همچنان در مسیر افت نرخ طی  کرد؛ به این ترتیب پلتس پریمیوم زغال متالورژیک استرالیا فوب این کشور را با ثبت کاهش روزانه 6 دلاری برابر 269 دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. به گفته فعالان این بازار، حتی کاهش نرخ نیز نتوانست، متقاضیان را به این بازار روانه کند.

یک معامله‌گر بین‌المللی معتقد است نبود چشم‌انداز روشنی از زمان پایان این جریان افت نرخ باعث شده تا تمایل برای خرید زغال به حداقل برسد. با این وجود موجودی زغال متالورژیک فولادسازان هندی کاهش شدیدی دارد و به این ترتیب  احتمالا این فولادسازان چاره‌ای جز خرید برای هفته‌های پیش‌رو ندارند. این موضوع می‌تواند زمان پایان راند  کاهش نرخ زغال در بازار را نزدیک کند.

پلتس بهای زغال متالورژیک استرالیا تحویل بنادر چین را نیز برای روز دوشنبه 17 آوریل با ثبت کاهش روزانه 6 دلاری برابر 282 دلار به ازای هر تن ارزیابی کرد. به گفته یکی از فعالان بازار چین، در شرایط کنونی اغلب تجار و فولادسازان چینی ترجیح می‌دهند تا مشخص شدن کف قیمت این محصول از خرید اجتناب کنند.