به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام جهش کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 11 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 40 هزار و 850 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 15 هزار و 567 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  583 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد 2 هزار و 382 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 515 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 156 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 77 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 23 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت مهندسی نصیر ماشین (خنصیر)، شرکت‌ باما (کاما) و شرکت آسان پرداخت پرشین (آپ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن شمالغرب (ثغرب)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای خمحور (شرکت تولید محور خودرو)، چدن (شرکت تولیدی چدن سازان) و آبادا (شرکت تولید نیروی برق آبادان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید)، شرکت قند شیروان (قشیر) و شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 221 نماد صف خرید داشتند و 10 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 13 درصدی نسبت به روز قبل به هزار و 988  میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 38 درصدی به 42 میلیارد تومان رسید.  

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران جهش شاخص کل تداوم داشت. بدین ترتیب شاخص به نزدیکی نیمه کانال 2.5 میلیونی نزدیک شد.  همچنین تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 77 درصد نمادها سبزپوش بودند. 

نمادهای فولاد، فملی، تاپیکو، وبملت، شبندر، شستا و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل فایرا، اپال و بفجر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه خرید حقیقی بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی 36 میلیون و 800 هزار تومان و سرانه فروش 28 میلیون و 100 هزار تومان بود. 

ورود پول حقیقی نیز برای یازدهمین روز متوالی ادامه داشت و هزار و 228 میلیارد تومان وارد بازار شد. نمادهای ثبهساز، وپست، خساپا، دماوند، فرابورس، خودرو، فزر، جم، بورس و شبرزی بیشترین ورود سرمایه را داشتند. در مقابل فولاد، وغدیر، کالا، شپنا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. 

بنابراین در معاملات دیروز همچنان روندهای مثبت تداوم داشت. برخی رشد قیمت ارز در بازار آزاد را از عوامل رشد قیمت‌ها در بازار سهام می‌دانند و برخی نیز به گزارش‌های ماهانه شرکت‌ها استناد می‌کنند. در این میان آنچه مشخص است غلبه انتظارات مثبت در بازار سرمایه است که در سرانه خرید حقیقی و ورود سرمایه حقیقی نمایان است. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد امروز بازار میل به ریزش نداشته باشد.  

پیش بینی بورس