به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران پس از 2 روز، اندکی افت کرد. برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 16 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل ریزش 3 هزار و 651 واحدی داشت اما شاخص کل هم‌وزن به رشد ادامه داد و 10 هزار و 491 واحد صعود کرد. شاخص کل فرابورس نیز 243 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس 2 هزار و 912 واحد رشد پیدا کرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 427 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 250 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 63 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 37 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد)، شرکت سرمایه گذاری مسکن (ثمسکن) و شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌ کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب)، شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) و شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای فباهنر (شرکت مس باهنر)، بنیرو (شرکت نیرو ترانس) و سصفها (شرکت سیمان اصفهان) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سیم و کابل ابهر (بکابل)، شرکت سیمان لار سبزوار (سبزوا) و شرکت نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 241 نماد صف خرید داشتند و 18 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 19 درصدی نسبت به روز قبل به 2 هزار و 695 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 277 درصدی به 83 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

روز چهارشنبه شاخص‌ کل بورس تهران نوسان زیادی داشت و در نهایت افت کرد. شاخص در 10 دقیقه ابتدایی رشد 8 هزار واحدی داشت و پس از آن نزول کرد و تا ساعت 10، رشد 10 دقیقه ابتدایی را از دست داد. سپس اندکی رشد کرد و بار دیگر مسیر نزول را در پیش گرفت و تا پایان به نزول ادامه داد. 

روز چهارشنبه تعداد نمادهای سبز بازار بیشتر از قرمزها بود و شاخص هم وزن بیش از 10 هزار واحد صعود کرد. نمادهای کچاد، خودرو، شبریز و خساپا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای فملی، فارس، شستا، شپنا و فولاد بزرگان قرمزپوش بازار بودند که موجب افت شاخص کل شدند. 

 از سوی دیگر سرانه خرید هر کد معاملاتی حقیقی نیز بیشتر از سرانه فروش بود. سرانه خرید هر حقیقی به طور میانگین 43 میلیون و 700 هزار تومان و میانگین سرانه فروش 30 میلیون و 400 هزار تومان بود. علاوه بر این، برای چهاردهمین روز شاهد ورود پول حقیقی بودیم، روز چهارشنبه هزار و 852 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار وارد شد. نمادهای خودرو، خساپا، دی، خگستر، شبریز، رافزا، آسیا، کچاد، وپست و ثامید بیشترین ورود پول را را ثبت کردند. 

بنابراین چهارشنبه روز خودرویی‌ها و بانکی‌ها بود و این دو گروه سبزترین گروه‌های بازار بودند. خصوصا در نیمه دوم معاملات که تقاضا برای نمادهای خودرویی رشد قابل توجهی داشت. 

ناظران معتقدند ریزش نمادهای دلاری بازار، متأثر از افت قیمت جهانی کامودیتی‌ها و در آستانه جلسه فدرال رزرو بود. 

به نظر می‌رسد نیروهای درونی بازار میل به صعود دارند و حال بازار در کانال 2 میلیون و 500 هزار واحد به نقطه‌ای رسیده که چشم به گزارش‌های مالی شرکت‌ها دارد. بنابراین در افق میان مدت و در هفته‌های پیش رو کدال و عملکرد شرکت‌ها برای بورسی‌ها اهمیت بیشتری خواهد داشت.

پیش بینی بورس